Verkoop-tv speelt in op de spontane begeerte van consumenten, zo blijkt uit het Duitse onderzoek ‘T-Commerce 2008’. De argeloze kijker (meestal vrouw, getrouwd en van middelbare of oudere leeftijd) ziet iets op een aantrekkelijke manier aangeprezen en denkt: dat wil ik ook. Daarom doen exclusieve spullen en luxe hebbedingetjes het zo goed op de buis. Minder geëigend om via de tv te verkopen zijn volgens de onderzoekers levensmiddelen en artikelen die niet meer dan een paar dubbeltjes kosten. Ook voor zeer dure aankopen, waarvoor de consument liever niet over één nacht ijs gaat, is de tv niet direct het aangewezen kanaal, aldus de experts.
Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. Schaalmodellen van Formule-1 raceauto’s (à raison van 18.000 euro) gingen vorig jaar wel degelijk over de tv-toonbank en ook een Volkswagen Golf werd via RTL Shop verkocht.
Bron: Direkt Marketing
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!