Masterclass bij TIAS - veel toepasbare kennis in korte tijd

Manager client relations Basil Schoonens ging u voor: “In 3 dagen ben ik geladen met een hoop kennis.”

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Door de verschuiving van de dienstverlening naar online kreeg manager client relations Basil Schoonens van Robeco in zijn baan meer te maken met marketing. Hij koos voor een masterclass Marketing van TIAS om zich meer in dit vakgebied te verdiepen.

“Bij TIAS School for Business and Society heb ik een Executive Master of Management and Organization (MMO) gevolgd. Die opleiding en TIAS bevielen mij goed. Toen ik een collega aandroeg voor een opleiding bij TIAS, mocht ik zelf een masterclass uitkiezen. Dat werd de masterclass Marketing voor Executives. Ik wilde meer over marketing weten, omdat ik daar in mijn werk steeds meer mee te maken kreeg. Bij Robeco ben ik eindverantwoordelijk voor sales en service. Doordat er steeds meer diensten online gebeuren, heb ik steeds meer met marketing te maken. Als bedrijf zit je nu dichter op de klant. Eigenlijk begint marketing al in het klantcontactcenter, met goed luisteren naar de klant, klantsignalen zien als kansen en in ieder klantcontact de kracht van je merk bewijzen. Daarom koos ik voor een masterclass die me meer kennis over marketing kon geven.

Bij TIAS heb ik gevonden wat ik zocht. In 3 dagen ben ik geladen met een hoop kennis. De kennis was erg toepasbaar op de eigen praktijk. Een goed voorbeeld daarvan is een stelling die hoogleraar Rudy Moenaert neerlegde tijdens een van de lessen. Hij zei: ‘Bij B-to-C contact is marketing de baas en bij B-to-B bepaalt sales.’ Wij waren juist op dat moment bezig met de worsteling waar we de verantwoordelijkheden neer moesten leggen. Bij Robeco hebben we namelijk zakelijke en particuliere klanten en vervult marketing een dubbele rol. Misschien was wat Moenaert zei wel common knowledge, voor mij was het op dat moment heel bruikbaar.

In de masterclass wordt heel veel kennis aangeboden. Het tempo van de colleges is hoog en de stof is heel divers. Je hoort daarom altijd wel dingen die bruikbaar zijn. Bij de executive master kreeg ik veel theorie aangevuld met praktische voorbeelden. Bij deze masterclass was dat bijna andersom. En dat maakte de masterclass heel toepasbaar.”

Wilt u zich ook in korte tijd verdiepen in marketing?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →