Als merk word je soms in verlegenheid gebracht op social media. Gereedschapsproducent Makita kreeg te maken met kritiek van Nydia van Voorthuizen, onder meer bekend van feministisch platform DAMN, HONEY. Op Twitter plaatste ze de productomschrijving van Makita's roze boor. Deze bleek nogal stereotyperend te zijn. Gelukkig wist het merk een positieve reactie te geven op de kritiek.
Dit is de kritische tweet.
Maar roze is toch voor iedereen?
Soms zijn vorgen stereotypes niet meteen duidelijk te herkennen.
Dus bewustwording is volgens twitteraars een groot deel van de oplossing.
Makita pakt de kritiek postief op in deze reactie.
Een heel ander bedrijf blijkt verantwoordelijk te zijn.
Eindstand: een verbeterde productomschrijving.
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Noah Vink.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!