Gartner introduceert nieuw Magic Quadrant voor Digital Marketing Analytics

Inmiddels wordt 34 procent van het budget van marketeers besteed aan analytics, tegen 21 procent twee jaar geleden. Verder hebben de eisen en mogelijkheden voor het meten van digital marketing zich sterk ontwikkeld. Daarom roept Gartner een nieuw kwadrant in het leven: het Magic Quadrant for Digital Marketing Analytics. SAS werd als eerste tot leider uitgeroepen in dit kwadrant.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een goede klantervaring is essentieel voor tevreden en loyale klanten. Bedrijven die succesvol de customer journey over alle kanalen kunnen beheren, verhogen de klanttevredenheid, verlagen churn en realiseren meer omzet. analytics helpt marketeers complexe klantrelaties over alle touch points te beheren en wordt hierin.

Dataspoor
CMO’s hebben te maken met een toename van digitale kanalen. Consumenten gebruiken verschillende digitale kanalen op diverse devices. Hiermee laten ze een dataspoor achter die marketeers gebruiken om keuzes te maken zoals welke aanbieding ze het beste via welk kanaal kunnen doen. Het gaat niet alleen om het verkrijgen van de juiste informatie, maar ook om het beheren van de processen en met marketing analytics tot de juiste beslissingen te komen.

1:1 customer journey
SAS biedt een dat de gehele levenscyclus van digitale marketing analytics beslaat van het verzamelen van data tot het meten van de output van campagnes. Daarmee kunnen bedrijven dynamisch 1:1 customer journeys ontwikkelen en beheren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →