Overslaan en naar de inhoud gaan

Creatief trio lanceert nieuw tijdschrift: The Folks of Amsterdam

Het is een tijdschrift vol diepte-interviews met creatieve en avontuurlijke Amsterdammers
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Fotocredit: Jerome de Lint

related partner content for mobile comes here

Art director Dorien Franken (foto: midden), fotograaf Jerome de Lint (foto: rechts) en Britse schrijver Siji Jabbar (foto: links) publiceren een Engelstalig, online (en toekomstig offline) tijdschrift. Volgens de makers bevat het magazine geen advertenties, banners of pop-ups. Er zijn ook geen abonnementskosten.

Persoonlijke, lange verhalen


In het magazine staan persoonlijke interviews en mini-documentaires over ondernemende mensen. ‘Ieder interview is een close-up van het leven van een "Folk"’, vertelt Franken. ‘We willen de persoonlijke kant belichten. Een behaald succes is vaak het eindpunt van iemands verhaal, of in ieder geval het startpunt voor een groot tweede hoofdstuk. Wij zijn vooral benieuwd naar de start en de aanloop naar iemands succes omdat daar vaak groei, frustratie en overwinning zit, onderwerpen waarvan je kunt leren.’

In het magazine staan persoonlijke interviews en mini-documentaires over ondernemende mensen. ‘Ieder interview is een close-up van het leven van een "Folk"’, vertelt Franken. ‘We willen de persoonlijke kant belichten. Een behaald succes is vaak het eindpunt van iemands verhaal, of in ieder geval het startpunt voor een groot tweede hoofdstuk. Wij zijn vooral benieuwd naar de start en de aanloop naar iemands succes omdat daar vaak groei, frustratie en overwinning zit, onderwerpen waarvan je kunt leren.’

De doelgroep is volgens de oprichters ‘iedereen die geïnteresseerd is in creativiteit en ondernemerschap’. Franken, De Lint en Jabbar maken het tijdschrift naast hun baan. Geld verdienen aan het magazine heeft daarom nu nog geen prioriteit.

Merkverhalen als verdienmodel


In de toekomst willen ze aan de slag met branded content. Franken: ‘We willen merken met hun doelgroep verbinden via storytelling. Net als bij de andere verhalen, gaan we ook bij betaalde verhalen terug naar waar het begon: de mens achter het product.’

In de toekomst willen ze aan de slag met branded content. Franken: ‘We willen merken met hun doelgroep verbinden via storytelling. Net als bij de andere verhalen, gaan we ook bij betaalde verhalen terug naar waar het begon: de mens achter het product.’

Ze vertelt dat ze merken een kans wil bieden om zich open te stellen. ‘We vertellen het verhaal achter het merk. We maken de ondernemers authentiek en benaderbaar.’

Geen onderscheid tussen betaald en onbetaald


Terwijl experts benadrukken dat het belangrijk is om onderscheid te maken tussen betaalde en onbetaalde content, is de redactie van The Folks dat niet van plan. ‘We maken geen onderscheid tussen wat wel en niet betaald is, dat is niet nodig’, vindt Franken. ‘We gaan bij ieder verhaal voor kwaliteit. De merken waarmee we willen werken moeten zich echt durven blootgeven. We selecteren alleen bedrijven die goed zijn voor mens en milieu.'

experts benadrukken dat het belangrijk is om onderscheid te maken tussen betaalde en onbetaalde content, is de redactie van The Folks dat niet van plan. ‘We maken geen onderscheid tussen wat wel en niet betaald is, dat is niet nodig’, vindt Franken. ‘We gaan bij ieder verhaal voor kwaliteit. De merken waarmee we willen werken moeten zich echt durven blootgeven. We selecteren alleen bedrijven die goed zijn voor mens en milieu.'

dat het belangrijk is om onderscheid te maken tussen betaalde en onbetaalde content, is de redactie van The Folks dat niet van plan. ‘We maken geen onderscheid tussen wat wel en niet betaald is, dat is niet nodig’, vindt Franken. ‘We gaan bij ieder verhaal voor kwaliteit. De merken waarmee we willen werken moeten zich echt durven blootgeven. We selecteren alleen bedrijven die goed zijn voor mens en milieu.'

Toekomstplannen


Het doel is inspiratie bieden. 'Het zou mooi zijn als iemand op een zolderkamer in Berlijn of London met de wens om iets op te zetten bij toeval op The Folks Magazine stuit, een verhaal leest en denkt: “Dit kan ik ook!”’

Het doel is inspiratie bieden. 'Het zou mooi zijn als iemand op een zolderkamer in Berlijn of London met de wens om iets op te zetten bij toeval op The Folks Magazine stuit, een verhaal leest en denkt: “Dit kan ik ook!”’

Ze willen het platform in de toekomst uitbreiden met een gedrukt tijdschrift en The Folks Talks: events waarbij Amsterdammers ‘met elkaar delen en vermenigvuldigen’. Het team zoekt nog een investeerder die past bij het merk.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in