Overslaan en naar de inhoud gaan

Brandende kwestie: marketing heeft een imagoprobleem

Kirsten Andres van het Nima legt in een blog uit wat marketeers beter wel en niet kunnen doen.
Kirsten Andres
Kirsten Andres
© Foto: Janita Sassen
Kirsten Andres
Kirsten Andres
© Foto: Janita Sassen

Het sentiment rondom het woord marketing is niet positief. Onduidelijke functienamen doen het vak geen goed. Door terug te gaan naar de raison d’ être van de marketeer en niet de vervallen in marketinglingo kunnen marketeers waarde toevoegen.  

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Rob Visser

Kortom het vak marketing kampt met een reputatieprobleem, als een tandarts met een rot gebit. Marketeers doen er goed aan meer accountable te zijn zodat hun toegevoegde waarde beter meetbaar is, vooral op de langere termijn. Dit schept meer transparantie in de markt waardoor het vertrouwen en de waardering van klanten toeneemt. Maar wie neemt het voortouw en hoe?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in