3000 reclameprikkels per dag

De aanhoudende groei van de hoeveelheid reclame lijkt onrustbarende vormen aan te nemen. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel: de overvloed aan reclame zal adverteerders ertoe aanzetten om creatieve, intelligente en relevante reclame te maken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dagelijks zou de hedendaagse consument zo’n drieduizend reclameprikkels op zich afgevuurd krijgen. Een hoeveelheid die bij menigeen de vraag oproept of het niet teveel van het goede begint te worden. Maar bij nader inzien valt dat wel mee.

Om te beginnen is de consument heel goed in staat zelf in dat enorme aanbod te selecteren. Bovendien krijgt hij steeds meer mogelijkheden om zelf het aanbod aan reclame te sturen. Met digitale videorecorders kan de consument de reclameblokken skippen, met pop-upblockers kan hij de internetreclame aan banden leggen en met een sticker op de brievenbus bepaalt hij wat er wel of niet op de deurmat mag vallen.

De overvloed aan reclame zet ook de adverteerder aan het denken. Steeds meer adverteerders zullen gaan kiezen voor klasse in plaats van massa. Dat kan bijvoorbeeld door een meer persoonlijk getint medium te gebruiken zoals een sponsored magazine, of een event te organiseren dat de doelgroep aanspreekt. Maar ook door het creatieve gehalte van de reclame te verhogen. Misschien dat niet iedereen de reclameboodschap dan meteen begrijpt, maar dat geeft niet. Zolang de doelgroep het maar door heeft.
Bron: Werben & Verkaufen

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie