Van de oudere consumenten bezit 35 procent een smartphone en 37 procent een tablet. Voor de smartphone geldt dat het gebruik en bezit daalt naarmate iemand wordt, terwijl bij tablets de piek met 51 procent in de middelste leeftijdscategorie zit.
De groeikansen voor de tablet- en smartphonemarkt liggen dus juist in de oudere leeftijdscategorieën. Dit concludeert Deloitte in deGlobal Mobile Consumer Survey: Addicted to Connectivity, een jaarlijks onderzoek onder 37.600 mobiele consumenten uit meer dan 20 landen.
Het gebruik van smartphones onder jongeren ligt hoger dan in de andere leeftijdscategorieën. Van de 18- tot 24-jarigen heeft 82 procent een smartphone, terwijl dit bij de 45- tot 54-jarigen op 58 procent ligt. De kansen voor omzetgroei in de telecombranche liggen bij de oudere consument, omdat zij voldoende besteedbaar inkomen hebben en een smartphone vaak langer dan twee jaar houden.
Het bezit van tablets laat een piek zien bij de 35- tot 44-jarigen (51 procent), omdat zij hogere inkomens hebben dan de jongere generatie. Hiernaast bezitten meer 55-plussers een tablet dan jongeren in de leeftijdscategorie van 18 tot 24 jaar. Ook hier zit de groeimarkt voornamelijk in de oudere leeftijdscategorieën vanwege het gebruikersgemak van een tablet.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!