Negen bekende merken, waaronder Conimex, Fairtrade Original, Jumbo, Knorr, Koh Tai, Patak’s en Plus, hebben hun verpakkingsontwerpen aangepast op verzoek van dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier. Hierdoor zal de helft van de recepten op hun verpakkingen volledig vegetarisch of veganistisch zijn. Grand’Italia en Lassie bieden al volledig vegetarische recepten aan.
Collin Molenaar van Wakker Dier benadrukt dat deze aanpassingen de consument inspireren en laten zien dat er talloze vegetarische kookopties zijn, zonder dagelijks vlees te hoeven gebruiken.
Albert Heijn en Maggi: nog met vis en vlees
Albert Heijn en Maggi hebben ook plannen om plantaardige tips aan hun recepten toe te voegen, maar zij zullen vlees en vis niet uit de helft van hun recepten halen. Honig is echter het enige merk dat geen verbeteringen heeft beloofd. Uit onderzoek van Wakker Dier blijkt dat momenteel meer dan 80 procent van alle recepten op pakjes en zakjes vlees of vis bevatten. Aangezien veel consumenten deze recepten volgen, draagt dit bij aan de overconsumptie van vlees.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!