Nog meer co-branding Vegetarische Slager; nu met Mora

De eerste gezamenlijke producten, waaronder een vegetarische kroket, liggen naar verwachting begin volgend jaar in de supermarkt.

Vegetarische Slager meets Albert Heijn
Albert Heijn

Snackfabrikant Mora slaat de handen ineen met De Vegetarische Slager. Hun eerste gezamenlijke producten, waaronder een vegetarische kroket, liggen naar verwachting begin volgend jaar in de supermarkt. Ook leveren ze de vegahapjes aan bedrijfskantines, cafetaria’s en andere horecagelegenheden.

Flexitariër

De samenwerking speelt in op de trend dat steeds meer consumenten vegetariër worden of minder vlees willen eten. Volgens de fabrikanten zijn er in Nederland inmiddels al zo'n 750.000 vegetariërs en zijn twee op de drie Nederlanders flexitariër. Die laatste groep eet af en toe vegetarisch.

Mora en De Vegetarische Slager buigen zich de komende tijd over de ontwikkeling van nog meer gezamenlijke vegetarische snacks.

Niet eenkennig

Het is niet de eerste keer dat de Vegetarische Slager aan co-creatie doet. Eerder werd onder meer samengewerkt met Albert Heijn en Unox.

Snackketen Smullers ging recent over tot de verkoop van de vegetarische hamburger van de Vegetarische Slager.

Marketinggoeroe Mark Ritson noemde in een interview met Adformatie in maart van dit jaar eerdere co-creaties van de Vegetarische Slager 'geweldig'. Ritson: 'Dit zou ik morgen in de klas gebruiken omdat het zo’n mooi voorbeeld is.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie