Vandaag is daarvoor het startschot. Er is ook een b-to-b campagne ontwikkeld, samen met TBWA\Neboko.
De vernieuwingen worden gefaseerd doorgevoerd. De uitgever komt met een nieuwe koers om te wijzen op de vergeten factor ‘aandacht’. Dat is ook het thema van een business-to-business campagne, die in samenwerking met TBWA\Neboko wordt ontwikkeld. Een teaser daarvan is hieronder te zien.
In de nieuwe positionering staat de waarde van nieuwsmerken centraal. ‘Nieuwsmerken zijn media die de volle, onverdeelde aandacht van hun lezers krijgen, en deze aandacht zorgt voor effectief bereik’, zo meldt De Persgroep.
Perceptieverandering
Het doel van de nieuwe positionering is om in de markt een perceptieverandering teweeg te brengen en om ‘aandacht’ opnieuw op de kaart te krijgen bij adverteerders, media- en reclamebureaus. Daarnaast gaat De Persgroep structureel investeren in onderzoek om betekenis te geven aan het thema.
‘Realistische prijzen’
De afgelopen jaren is te veel ‘lucht’ ontstaan tussen bruto en netto prijzen, waardoor deze onvoldoende transparant zijn, aldus De Persgroep. Het uitgangspunt is om een ‘fair price’ te vragen. In de nieuwe prijsstrategie staan realistische prijzen, eenvoud en duidelijkheid centraal:
1. Realistisch: bruto basisprijzen van de meeste printproducten worden gemiddeld genomen gehalveerd
2. Eenvoudig: alle prijzen zijn op basis van Cost per mille (CPM): één basisprijs per product maal bereik
3. Duidelijk: alle prijzen staan in één overzicht om multimediaal en multi-merk adverteren te faciliteren
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!