Overslaan en naar de inhoud gaan

Milieudefensie richt met 360-campagne 'juridische pijlen' op ING

De tongue in cheek-campagne (met serieuze boodschap) is ontwikkeld door Indie Amsterdam.
indie
Milieudefensie kiest Indie Amsterdam en lanceert activistische campagne.
indie
Milieudefensie kiest Indie Amsterdam en lanceert activistische campagne.

In een nieuwe grootschalige campagne richt Milieudefensie zijn juridische pijlen op ING. De ietwat activistische campagne (met knipoog) is bedacht en ontwikkeld door Indie Amsterdam, dat ook de ontwikkeling van het nieuwe logo en brand design van Milieudefensie op zich nam.

related partner content for mobile comes here

'ING belooft een kleurrijke toekomst, maar blijft ondertussen olie en gas financieren. Wij eisen dat dat stopt en brengen ING voor de rechter', is de onomwonden boodschap in de merkfilm.

Rechtszaak

Met de campagne genaamd 'We kunnen niet wachten' hoopt Milieudefensie zich naar eigen zeggen te positioneren als 'merk van optimisme en daadkracht'. De campagne volgt op een recent gewonnen rechtszaak van Milieudefensie tegen Shell. Uiteindelijk doel is om nu de rechtszaak tegen ING, die sinds januari loopt, te winnen. De tv-commercial eindigt dan ook met de call to action aan de kijker om 'mede-eiser' te worden.

Donald Pols, directeur Milieudefensie: 'De meeste Nederlanders willen dat de grote vervuilende bedrijven gaan doen wat nodig is: hun CO2-uitstoot fors terugbrengen. Met deze campagne willen we zoveel mogelijk mensen betrekken om de druk op deze bedrijven op te voeren.'

Aanpakken

Lode Schaeffer, executive creative director Indie Amsterdam: 'Milieudefensie waarschuwt niet alleen voor klimaatverandering, het houdt ook de grote vervuilende bedrijven aan hun klimaatafspraken. Een merk dat weet van aanpakken dus.'

Met de campagne heeft Milieudefensie voor Indie gekozen als zijn vaste reclamebureau. Naar verwachting zal er later in het jaar meer creatief werk van het Amsterdamse bureau voor Milieudefensie moeten volgen.

De campagne wordt uitgerold op televisie (NPO), radio, print en diverse online kanalen.

Een reactie van ING op de kwestie is hier te lezen.

Lees ook: ‘Klimaatzaak Milieudefensie is steun in de rug voor ING-topman’

Credits:
Agency & Production Company: Indie Amsterdam
Off- en online: Yori van Gerven, Berend van Eerde, The Compound
Music & Sound design: Thndr Music
Creative: Max Gramser
Composer: Floris Bosma
Vocalist: Geonne Hartman
Sound Studio: Levalo
Client: Donald Pols, Wijnand Duyvendak, Rogier van der Weijden, Marco Vreede
Mediabureau: Abovo, Jalt

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Onie van der Geugten

.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in