Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer dan honderd merken komen met Green Friday in plaats van Black Friday

Trees for All roept retailers op om in aanloop naar 26 november op groen te gaan.
Green shopping
© Shutterstock
Green shopping
© Shutterstock

Meer dan honderd merken en bedrijven, waaronder Dille & Kamille, Decathlon, Innocent, ANWB en Intratuin komen samen met Trees for All met Green Friday in plaats van Black Friday. Alle deelnemende bedrijven zetten zich tijdens Green Friday in om bomen te planten via de duurzame bosprojecten van Trees for All. Het doel is het planten van vijftigduizend bomen.

De bekende logo’s van deelnemende retailers worden vergroend, zodat consumenten meteen zien dat ze bij die retailers een bewuste aankoop kunnen doen. Maar ook hebben retailers afgesproken die dag óf geen kortingen te geven óf alleen de duurzame artikelen aan te prijzen. Zo wordt het kopen niet per se gestimuleerd, worden consumenten bewust gemaakt van hun aankoop én dragen ze bij aan een bosrijke wereld. 

related partner content for mobile comes here

In een tijd waarin we steeds vaker neigen naar duurzame opties in plaats van ‘koopjes’, staat Black Friday haaks op de beweging richting een groenere aarde. Daarom roept Trees for All in aanloop naar 26 november retailers op om op groen te gaan.  

Simone Groenendijk, directeur Trees for All: 'Stoppen met shoppen is een illusie, maar van onze aankoop een bewuste aankoop maken en tegelijkertijd een investering doen in de toekomst door bomen te planten, dat is een mooi streven. Met deze beweging willen we mensen niet alleen bewust maken van de negatieve effecten van Black Friday, maar ook het belang van bomen onderstrepen. Ja, dit is een meerjarenproject, waarbij we hopen dat steeds meer retailers mee gaan doen en zoveel mogelijk consumenten van Black Friday Green Friday maken.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in