Overslaan en naar de inhoud gaan

The Flower Farm haakt in op klimaatconferentie met ‘No more bla, bla, bla'-campagne

De campagne wordt uitgerold op digitale billboards in de Randstad en is gericht op politieke beslissers.
Flower Farm haakt in op klimaatconferentie met ‘No more bla, bla, bla-campagne
Flower Farm haakt in op klimaatconferentie met ‘No more bla, bla, bla-campagne
Flower Farm haakt in op klimaatconferentie met ‘No more bla, bla, bla-campagne
Flower Farm haakt in op klimaatconferentie met ‘No more bla, bla, bla-campagne

Met de campagne-kreet ‘No more bla bla bla. Lang leve het regenwoud’, roept het palmolievrije margarinemerk The Flower Farm op tot actie om het klimaat te redden. De boodschap, een inhaker op op de woorden van de Britse premier Boris Johnson bij opening van de klimaatconferentie, COP26 in Glasgow, is te zien op diverse digitale billboards in de Randstad.

related partner content for mobile comes here

Gericht op beslissers

Volgens Marcel van Wing, initiatiefnemer van The Flower Farm, is er met name in de regio Den Haag niet aan de billboards te ontkomen: ‘We richten ons speciaal op de beslissers in de politiek. Daar willen we doordringen. Daarom zijn we ook op plekken rondom de Tweede Kamer goed zichtbaar.’

Duidelijke boodschap

Tijdens de opening van de klimaatconferentie riep Johnson op om te stoppen met praten en in actie te komen.

Van Wing legt uit dat Het ‘No more bla, bla, bla’ in een kernachtige zin duidelijk maakt dat het echt tijd is voor actie.

'De boodschap is duidelijk. Er is genoeg gepraat. Grote en kleine daden kunnen helpen om de klimaatdoelen dichterbij te brengen. Met iets heel kleins als switchen van een margarine, das nogal klein, kan iedereen bijdragen aan iets groots als ontbossing.’

Video: No more bla, bla, bla. Lang leve het regenwoud - Flower Farm

Palmolieplantages overbodig maken

Volgens de berekeningen van Van Wing zou een gezin van 4 met de switch per jaar 44m2 palmolieplantage overbodig maken en zo regenwoud sparen.

‘Wie zijn brood met de palmolievrije margarine van The Flower Farm besmeert, draagt direct bij aan het tegengaan van de ontbossing en dat helpt weer de klimaatverandering tegengaan.’

The Flower Farm stelt dat het na twee jaar al meer dan 800.000 m2 palmplantage overbodig heeft gemaakt. 

Creatie en productie

Het bureau achter de reclame is The Flower Farm zelf. Creatie en productie is gedaan door Jorn Slotboom en Marcel van Wing.

Lees ook: 'Merken moeten activistischer zijn en verantwoordelijkheid nemen voor verandering'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in