Overslaan en naar de inhoud gaan

Branding in de 21e eeuw: De basis van een aantrekkelijk merk is een positieve cultuur

Er is een snelle opkomst van een nieuw soort merk dat inspeelt op de enorme uitdagingen van de 21e eeuw.
Change
Change

Door Alexander Koene en Kim Cramer

De vorige eeuw bracht veel welvaart in de westerse wereld, maar de overexploitatie van onze natuurlijke habitat en de uitbuiting van arbeid ten behoeve van het kapitaal heeft zulke vormen aangenomen dat velen, links en rechts van het politieke spectrum, inzien dat het anders moet.

related partner content for mobile comes here

De noodzaak van zo'n reset is niet voldoende om mensen massaal in beweging te krijgen. De pandemie- en quarantainemaatregelen van covid-19 zullen het besef versnellen dat kwesties als sociale connectie, gezondheid en gelijke kansen en mogelijkheden voor iedereen de basis moeten vormen van een rechtvaardige, schone en bloeiende samenleving.

Menselijkheid

Deze uitdagende periode stimuleert een bredere reflectie op de noodzaak van zo'n nieuw economisch systeem. Om zo'n transformatie tot stand te brengen, moeten we terug naar de basis van ons bestaan: onze menselijkheid.

In het whitepaper 'Aan de basis van een aantrekkelijk merk staat een positieve cultuur' leggen we uit hoe het brein werkt en hoe het activeren van onbewuste en intuïtieve interesses kan leiden tot gedragsverandering. De wetenschappelijke methode 23plusone kan helpen om inzicht te geven in de emotionele dynamiek bij individuen, teams en organisaties.

Merkactivisme

We bespreken de opkomst van het purpose-denken in het afgelopen decennium en hoe dit de komende jaren zal evolueren naar merkactivisme. Steeds meer organisaties, zowel commerciële als niet-commerciële, zullen zich committeren aan sociale, economische en ecologische transformatie. Een belangrijk instrument hierbij zijn de 17 Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties (SDG's).

Ten slotte bespreken we een praktisch proces om met zoveel mogelijk mensen uit de organisatie en andere belanghebbenden samen te werken om te ontdekken wat de moeite waard is. Met als bijkomend voordeel dat het activeren en verspreiden hiervan leidt tot aantrekkelijkheid voor alle stakeholders.

Klik hier om het whitepaper te lezen.

Over de auteurs:

Alexander Koene en Kim Cramer zijn oprichters van BR-ND People, een Amsterdams adviesbureau dat organisaties ondersteunt met strategische transformaties door middel van 'emotive branding'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
puzzle jisaw

Creating a brand and successfully registering that brand makes it easy to manage the brand and be recognized by everyone as its own brand, no one can fake it. When you successfully build your own brand, then you will focus on developing your brand with higher results than before. Visit my brand puzzle jigsaw

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in