Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkwaardige t-shirts om armoedeprobleem aan te kaarten binnen 2 dagen 'uitverkocht'

Campagne van Stichting Kledingbank Eindhoven presenteert merken als Lacosteveel en Adidasduur.
Merkwaardige t-shirts moeten armoedeprobleem aankaarten
Merkwaardige t-shirts moeten armoedeprobleem aankaarten
© Stichting Kledingbank Eindhoven
Merkwaardige t-shirts moeten armoedeprobleem aankaarten
Merkwaardige t-shirts moeten armoedeprobleem aankaarten
© Stichting Kledingbank Eindhoven

Stichting Kledingbank Eindhoven vindt dat iedere Eindhovenaar merkwaardig is. Maar volgens de stichting wordt de kloof tussen arm en rijk helaas pijnlijk zichtbaar doordat niet iedereen zich nieuwe (merk)kleding kan veroorloven. Daarom startte de kledingbank een actie om de armoedeproblematiek aan te kaarten: de zogenaamde 'Merkwaardige' t-shirtlijn, om de kloof tussen arm en rijk verkleinen. De shirts met merken als Lacosteveel, Niks en Adidasduur zijn beschikbaar voor iedereen die de stichting financieel een warm hart toedraagt.

related partner content for mobile comes here

De campagne, ontwikkeld in samenwerking met Fama Volat, wordt gesteund door prominenten uit de Brabantse stad, onder wie Theo Maassen, Eveline Wu, Bjorn van der Doelen en Bram Reinders. De modelijn werd aangekondigd als een een 'unlimited edition'. Dit is niet helemaal gelukt: op de site van Eindhoven Merkwaardig is te lezen dat de actie zo succesvol is dat de organisatie na twee dagen al door de hele voorraad t-shirts heen was.

Merkwaardige t-shirts moeten armoedeprobleem aankaarten
Merkwaardige t-shirts moeten armoedeprobleem aankaarten Kledingbank Eindhoven

Kledingbank Eindhoven

De Kledingbank Eindhoven zegt tevreden te zijn met het resultaat en zich nu weer te focussen op het doel van de organisatie: goed herbruikbare kleding gratis doorgeven aan mensen die het hard nodig hebben. De stichting, die bestaat sinds 2011, zegt per week ongeveer 150 mensen aan kleding te helpen. Dit doen ze met een team van 70 vrijwilligers. Volgens de liefdadigheidsinstelling deden in 2019 2000 families een beroep op de Kledingbank en verwacht wordt dat dit aantal aankomende jaren toeneemt. 

Lees ook: 

 

Credits [allen pro deo]:

Opdrachtgever: Stichting Kledingbank Eindhoven

Concept: Fama Volat 

PR: Zandbeek

Fotografie: Hein Gijsbers

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in