(Campagne) Tijdens mimespel op eBay shoppen

Ebay wil ‘inspiratie’ in het hart van zijn kerstmarketingactiviteit plaatsen en doet dat met een heuse, ‘shoppable’ mimespel en zijn eerste tv- sponsoring deal ooit.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De online retailer laat tijdens mimespel ‘Fairy Godmother’ in het Londense Charing Cross Theatre, tijdens verschillende momenten het publiek met een vooraf uitgereikte tablet kerstcadeaus uitzoeken.

Het publiek wordt aangemoedigd om hun e-mailadressen via de tablet door te geven. Na de show krijgen ze hun kerstcadeau-ideeën, te vinden op eBay, toe gemaild.

Deze activiteit wordt ondersteund met een tv-sponsorovereenkomst met het Britse Channel 4. De entertainmentonderdelen op dit kanaal worden gesponsord, in de hoop dat consumenten eBay als de plek voor hun kerstinkopen gaan zien.

Aanleiding voor deze campagne is dat uit onderzoek blijkt dat zo’n 60 procent van Britten eindeloos op eBay rondkijkt, zonder iets te kopen.

EBay zorgt ervoor dat mensen bij zo’n 150 Argos-winkels hun gekochte kerstcadeaus kunnen ophalen.

EBay meldt dat nu 75 procent van de aangeboden goederen op eBay nieuw zijn en tegen een vaste prijs, tegenover 60 procent in 2011.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie