Albert Heijn gaat nadrukkelijker inzetten op de eiwittransitie: van dierlijk naar plantaardig. De concrete KPI die Albert Heijn daaraan hangt, is dat klanten van de supermarkt straks 60 procent van de geconsumeerde eiwitten uit plantaardige bronnen halen. Waarom? ‘Dat is beter voor de wereld en voor onszelf.’
Een woordvoerder van Albert Heijn rekent voor dat de Nederlandse bevolking nu nog 60 procent dierlijke eiwitten tot zich neemt en 40 procent plantaardige. Dat moet dus worden omgedraaid. ‘De eerste stap is dat we streven naar een 50/50-verhouding in 2025. In 2030 zou 60 procent van de eiwitten die we eten afkomstig moeten zijn van plantaardige bronnen en 40 procent van dierlijke bronnen.
Kiloprijs
Misschien wel het belangrijkste wapen in deze strijd is prijs. Albert Heijn verdubbelt het aantal ‘Prijsfavorieten’ binnen de best verkochte eigen merk vleesvervangers waarmee de kiloprijs gelijk is aan - of goedkoper dan vleesproducten. Daarnaast breidt de supermarkt het vega - en plantaardig assortiment fors uit. Albert Heijn zegt meer dan duizend plantaardige en vegetarische producten in het assortiment te hebben, van ontbijt tot aan borrel, diner en drankjes. ‘Zo worden er nog ruim 150 innovatieve, smaakvolle producten toegevoegd.’
De beweging die Albert Heijn maakt, wordt ondersteund door de campagne ‘Vega. Krijg de smaak te pakken’. Plantaardige inspiratie is onder meer te vinden in zowel Allerhande als het nieuwe Beter Eten magazine.
Week Zonder Vlees & Zuivel
De aankondiging past binnen Albert Heijns partnership met de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel. De landelijke campagne vindt elk jaar in maart plaats. Dit jaar loopt deze van 7 tot en met 13 maart 2022.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!