Albert Heijn oogst storm van kritiek op plastic kersthuisjes
Consumenten en NGO’s zijn boos op Albert Heijn nu het weer een spaaractie heeft gelanceerd met plastic artikelen.
Het is weer eens zover, consumenten (op social media) en NGO’s zijn boos en teleurgesteld op Albert Heijn nu het wéér een spaaractie heeft gelanceerd met plastic artikelen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidJe kunt als klant die huisjes gewoon weigeren. Of naar een andere supermarkt gaan. Dan kan Frans Muller zelf met die huisjes spelen tijdens de kerstdagen. Die huisjes zijn overigens pure reclame, van fabrikanten waarvan het reclamebeleid niet deugt en waarvan ik dus niets koop. Laat staan dat ik er reclamehuisjes van wil hebben. Bij AH zelf kom ik trouwens vanwege Mullers reclameterreur niet eens. Probleem opgelost, die plastic troep kan zo naar de recyclingfabriek.
Als ze nou eens een voorbeeld functie namen en 3d geprinte huisjes (lokaal geprint) aan mensen meegaven, dan zou iedereen eindelijk doorkrijgen, dat je met 3d printen CO2 en fossiele brandstof vrij, niet giftige en recyclebare cadeautjes kan maken. Ook goed voor de lokale arbeid, want het komt niet uit China. en laat ze een lesprogramma voor de jeugd sponsoren over schoon en efficient produceren. Geef je de jeugd pas een een echt cadeau.
Jammerrrr, je begrijpt toch niet dat mensen dit bedenken. En zeker na die kip van de AH. Misschien toch een andere supermarkt.
Maar is er dan niemand die zich afvraagt wat een magisch winterdorp is en wat je er mee moet?
Het lijkt wel een beetje op van die kersthuisjes waarvan veel mensen een heel miniatuurdorp maken als kerstdecoratie.