Albert Heijn met nieuwe ronde prijzenslag

Albert Heijn zet vandaag de volgende ronde in van de prijzenslag die het supermarktbedrijf twee jaar geleden begon om verloren marktaandeel terug te winnen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het najaarsoffensief van Albert Heijn voorziet in blijvende prijsverlaging van duizend artikelen, voornamelijk A-merken. Sinds oktober 2003 heeft AH meer dan 7000 artikelen in prijs verlaagd.

Concurrent Laurus (Super de Boer, Edah en Konmar) zegt ‘waar nodig’ passende maatregelen te nemen. ‘Daar komen we niet onderuit', meldt een woordvoerder van het supermarktconcern.
Topman Harry
Bruijniks van Laurus pleitte onlangs tijdens een hoorzitting van de Vaste Kamercommissie van Economische Zaken voor een wettelijk verbod op het verkopen van artikelen onder de kostprijs. ‘Albert Heijn laat zich zo langzamerhand niets meer gelegen liggen aan het zelfstandige ondernemerschap in de
supermarktbranche', zegt de Laurus-woordvoerder.
Bij Laurus zijn 250 zelfstandige ondernemers aangesloten. ‘Die worden het hardst geraakt. Er moet een keer een einde aan komen.' De prijzenoorlog
heeft volgens hem inmiddels 34.000 banen gekost in de supermarktbranche.

Maar Albert Heijn wil voorlopig prijsverlagingen blijven doorvoeren. ‘We zijn daar twee jaar geleden mee begonnen ons terug te vechten van de bovenkant van de markt naar het midden. Bij het vasthouden van die middenpositie blijft de prijs een belangrijke rol spelen naast kwaliteit en service', aldus
directievoorzitter Dick Boer.
De C1000-supermarkten van het concern Schuitema (Ahold-dochter) gaan mee met de nieuwe prijsverlagingen van Albert Heijn, kondigde een woordvoerder van de keten aan.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie