Overslaan en naar de inhoud gaan

FNLI licht voor omtrent overgewicht

Afgelopen donderdag is het gezamenlijke actieplan tegen overgewicht door de ambassadeur van het Convenant Overgewicht Paul Rosenmöller…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) maakte als één van de ondertekenaars van het convenant op de dag van ondertekening ook haar inbreng in het gezamenlijke actieplan openbaar. De federatie die groot belang hecht aan zelfregulering, wil ook de consument de middelen geven om zelf keuzes te maken voor een gebalanceerd eet- en beweegpatroon. Om de consument goed voor te lichten wil FNLI een rode draad aanhouden in de boodschap: ‘Eet gevarieerd en met mate, en zorg voor voldoende beweging’. Daartoe wordt gewerkt aan een helder logo en eenduidige informatie op de verpakking. Verder ontwikkelt FNLI een centraal productinformatiesysteem, dat moet fungeren als een betrouwbare en transparante bron van informatie om een verantwoorde keuze te maken. Ook werkt de federatie aan een interactieve voorlichtingsmodule, die kan worden gekoppeld aan nationale campagnes, bijvoorbeeld op scholen, in bedrijven en supermarkten.

related partner content for mobile comes here

Overigens werd het Convenant niet ondertekend door de Consumentenbond, omdat zij vinden dat de afspraken niet ver genoeg reiken. De Consumentenbond vindt dat de overheid en het bedrijfsleven de verantwoordelijkheid voor het tegengaan van overgewicht vooral bij de consument leggen in plaats van zelf verantwoordelijkheid te nemen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in