ZenithOptimedia wil groei verwezenlijken middels de lancering van een nieuw medianetwerklabel: Blue 449. ZenithOptimedia zegt een innovatieve benadering van communicatie daarbij centraal te stellen. Steve King, de wereldwijde ceo van ZenithOptimedia, belooft dat Blue 449 een disruptie van de markt teweeg zal brengen middels een visionaire houding en denkwijze. Hoe de werkwijze van Blue 449 er in concreto uit gaan zien, is nog niet duidelijk.
De lancering van Blue 449 hangt samen met de overname van Walker Media in 2014 door Publicis Groupe. Het label wordt voor het eind van dit jaar uitgerold naar 17 locaties (‘city hubs’) waar Amsterdam er één van is. Wat de komst van Blue 449 naar Amsterdam precies inhoudt, wordt in een later stadium toegelicht.
Blue 449 gaat nauw samenwerken met de andere labels van ZenithOptimedia. Dat zijn Zenith, Optimedia, Performics, Newcast, Moxie, and Ninah. Daarnaast heeft Blue 449 toegang tot een ‘breed scala aan diensten’ binnen Publicis Groupe en VivaKi. Er wordt een nieuw framework voor klanten gecreëerd onder de naam ‘Open Source’.
Sebastien Danet, die Blue 449 als global chairman gaat leiden, zegt dat samenwerking en een ‘Open Source-approach’ bepalend zullen zijn voor de relatie met partners op het vlak van media, technologie en creatie. ‘Die benadering heeft ook invloed op ons antwoord op de nieuwe digitale economie.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!