VrijMiBlog #36: de wekelijkse social media update

Social media bureau Blauw Gras praat je bij! Deze week hebben we het over WhatsApp versus Facebook, Facebook BFF’s, trending topics en veel meer!

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

WhatsUpp met Facebook?
Concurrentie ligt overal op de loer. Zo blijkt WhatsApp een grote bedreiging te zijn voor het platform Facebook. De foto van jouw Happn date vanavond deel je eerder met je vrienden op WhatsApp dan dat je het deelt op Facebook. Oftewel: persoonlijke gebeurtenissen worden meer op WhatsApp dan op Facebook. Het delen en bekijken van foto’s is naast het onderhouden van contacten de belangrijkste reden voor het gebruik van Facebook. Toch is het delen van foto’s via WhatsApp veel populairder! Dit ligt ongeveer drie keer zo hoog als op Facebook.

Facebook-BFF’s
Niet alleen in het offline leventje kun je je beste vriendjes kiezen, dat kan nu ook op Facebook. Kies je en al hun posts komen automatisch bovenaan jouw tijdlijn te staan. Nu hoef je dus nooit meer iets te missen van je FB-BFF’s. Deze berichten zullen opvallen door een goudgele ster. Natuurlijk kun je ook blijven spienzen naar de berichten van je minder goede vrienden, ooms & tantes en aartsrivalen.

Betaal een like en ga direct door naar de gevangenis. Je komt niet langs start.
Let wel goed op met wie je vrienden bent op Facebook. Wees vooral voorzichtig als het Thaise koningshuis in je vriendenlijst staat! Voor je het weet like je een foto en krijg je 32 jaar gevangenisstraf. Je zou denken dat dit onmogelijk is, maar een 27-jarige Thai heeft deze straf aan zijn broek hangen. Zijn scrolduim klikte per ongeluk op de like-knop van een bewerkte foto van . Iedereen die ooit in Thailand is geweest zal het wel weten: don’t touch het koningshuis van Thailand! Dit boefje likete trouwens niet alleen de foto, maar zou ook informatie hebben geplaatst over het corruptieschandaal in zijn land. Foei. Stout. 

Een sociaal 2015
De miljoenen van de eindjaarstrekking staan weer voor de deur, samen met oliebollen en de top 2015 van 3FM. Dit jaar komt ook Facebook voor het eerst met een recap van 2015. De aanslagen in Parijs van januari en november waren . Op de derde plaats staat Ali B. Deze knuffelmarokkaan heeft samen met Ruben Anna en zijn ongeremde tranen heel Nederland op z’n kop gezet. Mocht je in 2016 nog naar rustieke plekken in Nederland willen gaan zonder hordes mensen? Ga dan niet naar De Keukenhof, de Efteling of Diergaarde Blijdorp; want deze plekken zijn het meest bezocht volgens Facebook.

kan hier natuurlijk niet in achterblijven. De trending # van het jaar is: . Dit kan natuurlijk geen toeval zijn. Wij hebben namelijk nog leuke openstaan! Naast waren en het vaakst trending topic. En er gebeuren nog meer spannende dingen op Twitter! Het sociale netwerk heeft namelijk een handelsmerk aangevraagd voor het woord ‘subtweet’. Subtweet refereert naar een tweet over een bepaald persoon. De naam van deze persoon wordt dan niet genoemd. In afwachting verblijven wij!

Social shoppen
Wat doe je als warenhuis wanneer je grootste verkoopkanon niet meer af zal gaan? Juist, dan ga je naar social! Dat is in ieder geval wat gedacht moet hebben. De Dolle Dwaze Dagen zijn niet meer, en dus moest er een verkoopstimulans 2.0 bedacht worden. De stylisten van deze winkelketen gaan nu het online gesprek aan met de klant. Op basis van jouw profielen op WhatsApp, Instagram en Facebook kunnen stylisten van de Bijenkorf een aantal outfits voor je samenstellen. Vervolgens kun jij beslissen of je één van de combinaties wil bestellen, of zelfs een aanvullende aansprakelijkheids.. uhh persoonlijke afspraak in één van de winkels wil maken. Of deze manier van online shoppen gaat werken? We gaan het zien!

Trek dus je meest flatteuze kersttrui of rendier onesie alvast aan, en plaats een stralende foto op social media. En als je een beetje hip bent: alleen op WhatsApp natuurlijk. Wij zijn benieuwd wat het kledingadvies van De Bijenkorf dan zal zijn. Fijn weekend!

Deze bijdrage is geschreven door . Wij geven merken een gezicht op social media. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie