VrijMiBlog #11: de wekelijkse social media update

Veel ontwikkelingen op sociale platforms deze week: Locatie functies voor Twitter en Facebook, afscheid van Dick Costolo en de 'De Beste Social Media Awards'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

En de grote winnaar is…
Gisteren waren in Amsterdam en Blauw Gras was er natuurlijk ook bij. Dit jaar werd ook een nieuwe categorie toegevoegd, namelijk de Beste BN’er. De grote winnaar van de merken is webwinkel Coolblue. Coolblue ontvangt als enige merk vier awards, waaronder die voor Beste Merk en Beste Grap. KLM gaat er met 3 awards vandoor (Beste Reactie op een bedrijf en Beste Visueel). Stabilo, ABN AMRO en Vodafone winnen 2 awards. De stemming zat er zoals je begrijpt goed in tijdens het feest. Wij zijn benieuwd wat voor moois dit jaar weer oplevert. 

Location, location
Facebook heeft een nieuwe functie voor Messenger aangekondigd. Het wordt vanaf nu makkelijker om je in een bericht te delen. Een extra functie is het delen van een willekeurige locatie op de kaart. Dat is best handig voor als je vrienden wilt laten weten waar je wilt afspreken of voor een . Twitter kan natuurlijk niet achterblijven en voegt dezelfde feature met zoekfunctie toe aan zijn live-streamingdienst .

Snoop for CEO
Twitter wilt zijn platform gebruiksvriendelijker maken door gesprekken aan elkaar te koppelen middels een tijdlijn. Verder zullen ze de beperking van 140 tekens op Direct Messages . Ook zal het straks makkelijker zijn om meerdere mensen tegelijkertijd te blokkeren. Ondanks de vele aankondigingen en plannen voor de toekomst van Twitter, brak gisteren het nieuws dat Dick Costolo, de CEO is of misschien wel Maar niet gevreesd, Snoop Dogg heeft laten weten het stokje over te nemen.

Door de zure Apple heen bijten
Deze week vond Apple’s plaats in San Francisco. Tijdens dit Worldwide Developer Congres werden alle nieuwe van Apple gepresenteerd. De Apple iWatch, iOs9, Apple TV en natuurlijk met als hoogtepunt de lancering van Apple Music. Apple Music is een combinatie van muziekspeler iTunes en streamingdienst Beats Music, die ze vorig jaar hebben gekocht voor .
De wereldwijde lancering staat gepland voor 30 juni maar amper een week na lancering wordt Apple Music uitgebreid door de Amerikaanse . Apple zal mogelijk zijn sterke marktpositie hebben misbruikt om de concurrentie op achterstand te zetten.

Fijn weekend allemaal en tot volgende week!

Deze bijdrage is geschreven door social media bureau . Wij geven merken een gezicht op social media 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie