De nieuwe commercial, vanaf 24 maart in een lange versie te zien op televisie, gaat in op psychologische effect van een mooie omgeving. Hornbach wil hiermee het signaal afgeven dat een mooiere omgeving mooiere mensen maakt.
‘Zie deze tv-commercial als een bewijs van vertrouwen in iedereen’, aldus Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach. ‘Met deze nieuwe campagne willen wij klussers motiveren hun projecten weer op te pakken en de wereld op hun eigen manier mooier te maken, of dit nu in de tuin is of in huis. In een lelijke omgeving let niemand op een vuiltje meer of minder. Hier kan je iets mee doen. In de woorden van een van de hoofdfiguren in de film: ‘Als we onze omgeving mooier maken, maakt het de mensen om ons heen ook mooier.’ Een mooie omgeving zorgt daarnaast voor meer geluk in het leven. ‘
De commercial past in de rijke traditie van ietwat bevreemdende, maar prijswinnende commercials uit de keuken van Duits reclamebureau Heimat Berlin. De titel van de nieuwe commercials is `Doe wat tegen lelijk’ en gaat over een bijzonder project in een mistroostig ogende buurt, in een stad ergens in Europa. Eén brok lelijkheid, tot een groepje vrienden besluit de strijd tegen die lelijkheid aan te binden. Hun enthousiasme en vindingrijkheid werkt aanstekelijk en met hulp van steeds meer mensen pakken ze plekken en dingen aan die de omgeving er niet mooier op maken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!