TNT Express, dat vorig jaar nog zijn merk en positionering een complete make over gaf, wordt mogelijk over genomen door de Amerikaanse pakkettenvervoerder FedEx. Beide partijen gaven daarover een persbericht uit.
Outsourcing
FedEx is in omzet ruim vijf keer zo groot als TNT en in personeelsomvang zelfs bijna zeven keer. TNT heeft ruim 50.000 mensen in dienst, FedEx 325.000. Eerder wilde UPS TNT overnemen, maar die poging liep op niets uit.
Bij TNT zijn onder meer topmarketeers Tex Gunning als CEO en Oscar Diele in dienst. In het voorjaar 2014 baarde het bedrijf opzien door zijn marketingafdeling goeddeels te outsourcen bij zijn vastre reclame- en communicatiebureau Etcetera. In september presenteerde het een geheel nieuwe brand identity. TNT kreeg toen een nieuw logo, nieuwe brand world en nieuwe tagline.
‘The people network’ – dat het alom bekende ‘Sure. We can ‘ verving - moest de visie van TNT versterken dat mensen het verschil maken voor de organisatie en zijn klanten: het bedrijf wil een oprecht persoonlijke, meer nog dan een oprecht professionele manier van denken en handelen benadrukken. Tex Gunning, CEO van TNT in september: 'We hebben een heldere strategie waarin we focussen op ons sterkste punt: onze mensen, de persoonlijke wijze waarop ze de klant tegemoet treden en ons unieke netwerk. Klanten zijn geen streepjescodes en wij zijn geen robots. We beseffen allemaal wat onze klanten willen: meer business. Wij geven de klant tijd en aandacht, en dat onderscheidt ons van anderen. Wij zijn The People Network.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!