Bill Gates, David Cameron Dimitry Medvedev, het zijn maar een paar van de beroemdheden die deze week neerstrijken in het Zwitserse bergplaatsje. Deelname is voorbehouden aan de machthebbers van de wereld, maar natuurlijk zijn veel meer mensen benieuwd naar waar de discussie in de Alpen zich op richt. KPMG ontwikkelde daar een heel mooi monitoring-instrument voor: World Economic Forum Live, gericht op het social media gebruik door de deelnemers.
Waar twitteren de deelnemers over, welke hashtags gebruiken ze, welke verschillen zijn er tussen groepen deelnemers? Waar twitteren de media over en verschilt dat van wat de vrouwelijke deelnemers bezighoudt? Het antwoord op al deze vragen biedt het door KPMG ontwikkelde dashboard. Het levert prachtige quotes op: "Not talking climate change in #Davos is like tasting champagne on the Titanic" en "#Davos creates strange alliances: the two panelists that are hardest on banks are a Chinese banker and a Republican hedge fund manager". Voor mij is dit een 'state of the art voorbeeld van hoe congressen zichzelf kunnen verbreden en zichtbaarder maken en van hoe je als dienstverlener je met het aanbieden van een 'killer application' tijdens een congres op de kaart kunt zetten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!