De fake ad voor Boss Noodles 'How to Eat Noodles Like a Boss' werd meer dan drie miljoen keer bekeken en werd op tv uitgezonden in de VS en UK.
Het geld wat verdiend werd met deze film werd geïnvesteerd om Energy Noodles te lanceren - een prestatiebevorderende noodle-snack met onverwachte 'rock-hard side effects'. De Energy Noodles werden daadwerkelijk gemaakt om op eBay te verkopen maar het ging de makers om iets heel anders. Zij wilden het slechtste product dat je maar kon bedenken maken. Een noodle-snack die energie zou geven leek hen hiervoor perfect. Een energy brand is volgens de makers niet compleet zonder hier een sport aan te koppelen, dus werd er naast het verschrikkelijkste product ook gezocht naar de verschrikkelijkste sport. Welke sport is er nou erger om je als merk aan te linken dan wielrennen? Dat was het idee: een samenvoeging van alle slechte ideeën bij elkaar.
ENERGY NOODLES - Totally Legal Commercial
Digital Creative agency Cartelle maakte een flash-website die het campagnefilmpje ondersteunt: Energy Noodles.
Er wordt ondertussen gewerkt aan een deel drie van dit noodle-verhaal.
Credits:
Director: Andre Maat
Creative Director: Hesling Reidinga
Agency: Khanna \ Reidinga
Production Manager: Philip Fountain
Production Supervisor: Ralph de Haan
DOP: Coen Stroeve
Graphic Design: Rutger Paulusse
Editor: Amber Hooijmans
Art Department: Goof Vermeulen
Copywriter: Christopher McIntosh
Project Manager: Gemma Trounce
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!