In de film, die zondagavond 9 november voor het eerst te zien was in de onderbreking tijdens de Britse X-factor, wordt een brug geslagen tussen iconische speeches uit het verleden en de nieuwe helden uit het heden, nodig om het verschil te maken op terreinen als gezondheidszorg- en schoonwaterprogramma’s, armoede- en hongerbestrijding.
#BrightFuture Speeches for Action on Food Poverty in UK - A Unilever Project Sunlight film
De film, waarin Martin Luther King en Mahatma Gandhi te zien zijn, heeft tot doel consumenten op te hoogte te brengen van en te laten participeren in het CSR-programma van Unilever. Dat kan onder meer door de ‘Project Sunlight’-website van Unilever te bezoeken, waar bezoekers worden gewezen op het werk dat Oxfam samen met het Nederlands-Britse bedrijf verricht. In een later stadium zal Unilever een social-campagne voeren. Door een foto te maken van een leeg bord en de hashtag #clearaplate te gebruiken kunnen supporters van de campagne hun achterban op de hoogte brengen van hun steun aan de actie
Later zal de film ook in andere landen te zien zijn, waaronder in ieder geval de VS en Indonesië. Project Sunlight werd een jaar geleden geïntroduceerd door Unilever.
Bron: Marketingweek
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!