Unilever komt in UK met indrukwekkende CSR-film 'Project Sunlight'

Levensmiddelenbedrijf Unilever heeft in de UK voor de eerste keer een commercial uitgezonden waarin het met zijn corporate merk adverteert.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de film, die zondagavond 9 november voor het eerst te zien was in de onderbreking tijdens de Britse X-factor, wordt een brug geslagen tussen iconische speeches uit het verleden en de nieuwe helden uit het heden, nodig om het verschil te maken op terreinen als gezondheidszorg- en schoonwaterprogramma’s, armoede- en hongerbestrijding.


Speeches for Action on Food Poverty in UK - A Unilever Project Sunlight film



De film, waarin Martin Luther King en Mahatma Gandhi te zien zijn, heeft tot doel consumenten op te hoogte te brengen van en te laten participeren in het CSR-programma van Unilever. Dat kan onder meer door de ‘Project Sunlight’-website van Unilever te bezoeken, waar bezoekers worden gewezen op het werk dat Oxfam samen met het Nederlands-Britse bedrijf verricht. In een later stadium zal Unilever een social-campagne voeren. Door een foto te maken van een leeg bord en de hashtag te gebruiken kunnen supporters van de campagne hun achterban op de hoogte brengen van hun steun aan de actie

Later zal de film ook in andere landen te zien zijn, waaronder in ieder geval de VS en Indonesië. Project Sunlight werd een jaar geleden geïntroduceerd door Unilever.

Bron: Marketingweek

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie