UGG kijkt naar wensen en behoeften in de toekomst

Schoenenmerk vertrouwt voor zijn insights op zogenaamde aspirationele segmentatie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tim Twichell, director/consumer insights bij Deckers Brands (de eigenaar van UGG) vertelde over de nieuwe benadering tijdens het  in Florida, georganiseerd door het Institute for International Research (IIR).

‘Door segmentatie zie je je verschillende doelgroepen beter, en begrijp je hoe ze precies verschillen’, aldus Twichell: ‘ In het geval van UGG zie je mensen die heel veel verschillende redenen hebben om hetzelfde product te gebruiken.’

De producten van UGG staan gemiddeld niet langer dan een jaar op het schap. En dan werkt het niet om je je alleen te richten op huidige consumentenvoorkeuren. Je zult een stapje verder moeten gaan, aldus UGG. Een aspirationele segmentatie-aanpak voorziet volgens Twichell in insights over toekomstige behoeften, door consumenten te vragen wat ze hierna het liefste zouden willen, wat hun ideale producten en lifestyles zijn.

Zulke modellen worden doorgaans ingezet in de technologiesector, om erachter te komen hoe groepen van consumenten zouden kunnen reageren om verschillende scenario’s of producten.

UGG ontwikkelde vijf verschillende persona’s, zoals ‘fashion experts’ en ‘creatieve artiesten’, die kunnen helpen bij het bepalen van de toekomstige strategie.

Pinterest
Het onderzoek bevatte zowel kwalitatieve als kwantitatieve elementen. Participanten werd ook gevraagd om favoriete objecten en producten op Pinterest uit te kiezen .

‘Alles wat je interessant vond, moest je pinnen. Of je het nu wel of niet in je huis had staan. Dat gaf ons veel inzage’, aldus Twichell.

Twichell presenteerde de bevindingen aan de UGG-designers en -marketeers in fysieke installaties, waarin hij alle producten (van wijn tot meubels en kunst) had uitgestald: ‘Niemand wil powerpoint presentaties’

Bron: Warc

 

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie