Toyota Nederland, ING en Univé Verzekeringen zijn de winnende merken bij de Programmatic Awards 2020. IAB Nederland reikte vanmiddag in een speciale online uitzending de prijzen uit voor de beste programmatic campagnes en solutions en de grootste aanstormende talenten in de digitale industrie.
Bij de bureaus was ook dit jaar Greenhouse de grote winnaar met twee awards: die van Performance Activation voor Toyota Nederland en Branding Awareness voor ING.
Programmatic Awards: digitaal, vooruitstrevend en flexibel
De vakjury constateerde dat de vierde editie van de Programmatic Awards misschien wel de meest zichtbare ooit is. Juryvoorzitter Anne Bouwman: 'Natuurlijk is het jammer dat het grootste feest dat de Nederlandse programmatic-advertisingindustrie kent, niet op dezelfde fysieke wijze gevierd kon worden als voorgaande jaren, maar COVID-19 heeft ons wel laten zien hoe flexibel we zijn en hoe snel we ons kunnen aanpassen aan nieuwe omstandigheden. Het heeft ons uitgedaagd creatief na te denken over een nieuwe vorm. Een opzet die naadloos aansluit bij onze industrie: digitaal, vooruitstrevend en flexibel.'
Alle winnaars op een rij
Programmatic Campagne Manager
Maurice Scholten – Greenhouse
Programmatic Rising Star
Kefas Schut – Greenhouse
Programmatic Sales Evangelist
Hugo Welkers – Refinery89
Campaign – Performance Activation
Wavemaker|Greenhouse – Toyota Nederland
Campaign – Branding Awareness
Mindshare|Greenhouse – ING
Campaign – Full Funnel
Traffic Builders – Organisatie Groep Zuid
Campaign – Innovative Format
Storm Digital – Univé Verzekeringen
Solutions – Tech and measurement
Annalect – AdChieved
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!