Elke vrijdag geeft content marketingbureau Brandfighters je een energy-boost. We luiden het weekend in met een leerzame TGIF door trends te bespreken en voorbeelden te geven. In deze TGIF zetten we vier campagnes op een rij die je aan het denken zetten.
Nescafé: The Hello Bench
Contact maken met een wildvreemde, dat doe je niet zomaar. Daarom komt Nescafé met de ‘Hello Bench’. Mensen die op de bank zitten, worden op een simpele manier gestimuleerd met elkaar te praten. Hoe? Door ze letterlijk dichterbij elkaar te brengen. En natuurlijk onder het genot van een kopje Nescafé.
Getty Images: The Real World
Deze video van Getty Images heeft één duidelijk doel: stereotypes en onrealistische verwachtingen uit de wereld halen. Hoe? Door bij stockfoto’s ook de optie te geven om voor gefotoshopte versies van de foto te kiezen. Bij deze foto’s staan echte mensen centraal, in plaats van modellen of acteurs. Hierdoor worden de foto’s een stuk realistischer. En hopelijk associaties en verwachtingen ook.
Bufdir: The Lunchbox
In deze video van Bufdir is een jongen in zijn klas de enige persoon die geen lunch heeft. Hij voelt zich eenzaam en verlaat de klas. Als hij terugkomt, is zijn lunchbox opeens gevuld. Zijn klasgenoten hebben namelijk allemaal een deel van hun lunch met hem gedeeld. Met deze video laat Bufdir zien hoe makkelijk een oplossing voor een probleem kan zijn. Die gedachte willen ze graag doorzetten bij het oplossen van het tekort aan huizen waar pleegkinderen kunnen verblijven.
Apple: APPOCALYPSE
En natuurlijk kunnen we deze video niet overslaan. In deze video geeft Apple een mogelijke weergave van hoe de wereld eruit zal zien als applicaties plotseling verdwijnen. Het resultaat? Verdwaalde mensen, ongelukken, plastische chirurgie als face swaps, een ‘ouderwetse’ markt die de App Store heeft vervangen en vooral heel veel chaos. Het idee achter de video? Blijf vooral apps maken!
Tot zover onze top 4 campagnes die ons de afgelopen week inspireerden. Heb jij nog een aanvullende campagne of video die tussen dit rijtje moet? Laat van je horen in de comments!
Nescafé: The Hello Bench
Contact maken met een wildvreemde, dat doe je niet zomaar. Daarom komt Nescafé met de ‘Hello Bench’. Mensen die op de bank zitten, worden op een simpele manier gestimuleerd met elkaar te praten. Hoe? Door ze letterlijk dichterbij elkaar te brengen. En natuurlijk onder het genot van een kopje Nescafé.
Getty Images: The Real World
Deze video van Getty Images heeft één duidelijk doel: stereotypes en onrealistische verwachtingen uit de wereld halen. Hoe? Door bij stockfoto’s ook de optie te geven om voor gefotoshopte versies van de foto te kiezen. Bij deze foto’s staan echte mensen centraal, in plaats van modellen of acteurs. Hierdoor worden de foto’s een stuk realistischer. En hopelijk associaties en verwachtingen ook.
Bufdir: The Lunchbox
In deze video van Bufdir is een jongen in zijn klas de enige persoon die geen lunch heeft. Hij voelt zich eenzaam en verlaat de klas. Als hij terugkomt, is zijn lunchbox opeens gevuld. Zijn klasgenoten hebben namelijk allemaal een deel van hun lunch met hem gedeeld. Met deze video laat Bufdir zien hoe makkelijk een oplossing voor een probleem kan zijn. Die gedachte willen ze graag doorzetten bij het oplossen van het tekort aan huizen waar pleegkinderen kunnen verblijven.
Apple: APPOCALYPSE
En natuurlijk kunnen we deze video niet overslaan. In deze video geeft Apple een mogelijke weergave van hoe de wereld eruit zal zien als applicaties plotseling verdwijnen. Het resultaat? Verdwaalde mensen, ongelukken, plastische chirurgie als face swaps, een ‘ouderwetse’ markt die de App Store heeft vervangen en vooral heel veel chaos. Het idee achter de video? Blijf vooral apps maken!
Tot zover onze top 4 campagnes die ons de afgelopen week inspireerden. Heb jij nog een aanvullende campagne of video die tussen dit rijtje moet? Laat van je horen in de comments!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!