#TGIF - Cannes special - De 5 Ad's die je deze week niet hebt mogen missen.

Thank God It's Friday. Je wekelijkse portie video inspiratie by Brandfighters

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deze week is het Cannes Lions International Festival of Creativity. Waar alle creatieve meesterbreinen bij elkaar komen. Niet voor niets dat wij deze week overspoeld werden door Commercials. Hier de 5 commercials die je volgens ons absoluut niet hebt mogen missen:

Carlsberg

Om te beginnen Carlsberg, &;s Werelds beste biermerk, laat even zien hoe het zou zijn als zij een kapperszaak zouden beginnen. Wie wil daar nou niet geknipt worden?

McDonalds

McDonalds heeft in copenhagen iets nieuws uitgevonden. Namelijk: de McBike. Hierdoor wordt het niet alleen een stuk veiliger maar ook leuker om met de fiets door de Mc Drive te rijden. Hoogstwaarschijnlijk binnenkort ook in Amsterdam.

;s McBike event Copenhagen 2015

Lucky Iron Fish

Deze infomercial is één van de grote winnaars van het festival. Niet persé vanwege de commercial, maar ook om het gehele idee.

UBER

In Cannes komen niet alleen commercials langs die ook echt bedoeld zijn om uit te zenden. Zo is was er de afgelopen week een challenge voor studenten: "verzin een creatief idee voor een groot merk, dat totaal anders is dan de core-business" Dit keer met het thema "Make your move". Eén van de beste resultaten: UBER First-Aid.

AV-OG-TIL

De meeste mensen zullen hem wel al gezien hebben. Maar voor hen die het te druk hadden met alle andere commercials; De AV-OG-TIL, ofwel de noorse BOB (organisatie voor verantwoorde alcoholconsumptie), heeft een nieuwe commercial over het nuchter varen/inparkeren van ene boot. Sterk en ontzettend comisch.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie