Deze week is het Cannes Lions International Festival of Creativity. Waar alle creatieve meesterbreinen bij elkaar komen. Niet voor niets dat wij deze week overspoeld werden door Commercials. Hier de 5 commercials die je volgens ons absoluut niet hebt mogen missen:
Carlsberg
Om te beginnen Carlsberg, 's Werelds beste biermerk, laat even zien hoe het zou zijn als zij een kapperszaak zouden beginnen. Wie wil daar nou niet geknipt worden?
McDonalds
McDonalds heeft in copenhagen iets nieuws uitgevonden. Namelijk: de McBike. Hierdoor wordt het niet alleen een stuk veiliger maar ook leuker om met de fiets door de Mc Drive te rijden. Hoogstwaarschijnlijk binnenkort ook in Amsterdam.
imlovinit24 McDonald's McBike event Copenhagen 2015
Lucky Iron Fish
Deze infomercial is één van de grote winnaars van het festival. Niet persé vanwege de commercial, maar ook om het gehele idee.
UBER
In Cannes komen niet alleen commercials langs die ook echt bedoeld zijn om uit te zenden. Zo is was er de afgelopen week een challenge voor studenten: "verzin een creatief idee voor een groot merk, dat totaal anders is dan de core-business" Dit keer met het thema "Make your move". Eén van de beste resultaten: UBER First-Aid.
AV-OG-TIL
De meeste mensen zullen hem wel al gezien hebben. Maar voor hen die het te druk hadden met alle andere commercials; De AV-OG-TIL, ofwel de noorse BOB (organisatie voor verantwoorde alcoholconsumptie), heeft een nieuwe commercial over het nuchter varen/inparkeren van ene boot. Sterk en ontzettend comisch.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!