De bij de STIR aangesloten websites bereikten in mei gezamenlijk ruim 87 procent van de Nederlandse internetpopulatie van 13 jaar en ouder. Dat is een stijging van ruim 3 procent ten opzichte van de bereikscijfers van april.
De STIR-sites genereerden in mei ruim 2,3 miljard pageviews, dat waren er een half miljard meer dan in april.
De stijging in bereik en pageviews wordt volgens de STIR veroorzaakt door autonome groei van aangesloten sites, maar ook door toevoeging van nieuwe sites aan het internet bereiksonderzoek.
Verder valt op dat vooral in de jongste doelgroepen het bereik van STIR-sites hoog is. In de doelgroep 13 ? 19 jarigen bereiken de aangesloten sites ruim 92 procent en in de doelgroep van 20 ? 34 jarigen lag het per-centage op 89,5 procent. Dit gegeven bevestigt volgens de onderzoekers de veronderstelling dat ook in Nederland internet dé plek is voor marketeers om jongeren te bereiken.
In Engeland kwam het EIAA (European Interactive Advertising Associatien) namelijk al tot de dezelfde conclusie: Michael Kleindl, directeur van het EIAA (en Adlink) laat op de EIAA website weten dat 'The 15-24 age group is the holy grail for most advertisers and the EIAA research conclusively demonstrates the extent to which the internet now represents an essential media for this audience, increasingly replacing other media including TV and radio. If advertisers are to reach this key audience effectively, the proportion of online as part of total ad spend will have to rise significantly.'
In april werden de netwerken van AdLINK (Automotive, Business Finance, Men, News Culture, Sport, Tra-vel, Women family), WebAds (Wonen) en de sites van ilse media (Cu2.nl en Download.nl), KPN Internet ? (Het Net, Planet.nl), de Publieke omroep en Veronica Digitaal (Autosport, Net5, SBS, SBS6, Veronica, Veronica Babes Veronica Film, Veronica Muziek) toegevoegd aan het bereiksonderzoek. In mei Kieskeu-rig.nl en Countdownload.nl van Veronica Digitaal.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!