SMS-promoties: hoe het niet moet

SMRT, Singapores marktleider in metro's, bussen en taxis, wil het gebruik van zijn taxi's bevorderen. 'Doe mee en win' is daarvoor natuurlijk altijd een beproefde formule. En in Singapore SMSt iedereen dat het een lust heeft.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het enige wat je hoeft te doen is een SMS sturen met: 'SMRT', kentekenplaat van je taxi, nummer van je recuutje, datum en tijd van aanvang van de rit, en het nummer van je paspoort of identiteitskaart. SMRT geeft zelfs bereidwillig een voorbeeld van hoe zo'n SMS eruit komt te zien: 'SMRT, SHB1234A, 999, 011105, 1033, S7712345A'. (Grotere afbeelding ).

Da's niet misselijk. En nu maar hopen dat ze bij SMRT niet teveel extra taxi's hebben ingezet om de promotionele vraag op te vangen.

Het kan ook anders: heeft in China het nummer 8558 gereserveerd bij alle providers. Daarmee biedt het bedrijf SMS-promoties aan waarmee je alleen een sleutelwoord (bijvoorbeeld 'Coca Cola') hoeft te sturen aan 8558.

Misschien moest Mobile2Win eens een filiaaltje in Singapore openen.

PS Interessant detail voor de privacyfreaks onder ons: het gebruik van identiteitskaart- of paspoortnummer voor marketingdoeleinden is in Singapore volstrekt gebruikelijk. Andere landen, andere zeden...

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie