Dit blijkt uit de SPOT Social TV Ratings, een overzicht van tv-programma’s waaropver het meest wordt getwitterd. Het best betwitterde tv-programma was opnieuw een voetbalwedstrijd. Over de Champions League wedstrijd tussen AC Milan en Ajax op 11 december werden 60.300 tweets verstuurd.
De Social TV Ratings van december zijn opvallend hoog in vergelijking met de maanden ervoor. De doorlopende tv-uitzendingen van Serious Reques en de hoge betrokkenheid van de (participerende) kijkers zijn een belangrijke aanjager voor het hoge aantal tv-gerelateerde tweets. De teksten Serious Request, request en doneren komen het meeste naar voren in de Tweet Cloud van december. Gemiddeld verstuurden 19.688 twitteraars 1,68 tweets rondom Serious Request, in totaal zijn er 33.168 tweets verstuurd.
Best betwitterde tv-programma's in december:
2. Serious Request, 33.168 tweets
3. The voice of Holland, 21.928 tweets
4. Home alone, 19.831 tweets
5. Law & Order: Special Victims Unit, 18.209 tweets
6. RTL 7 Darts: WK 2014 - Halve Finales, 16.977 tweets
7. The Voice Kids, 15.316 tweets
8. Expeditie Robinson, 14.586 tweets
9. Serious Request TV, 13.817 tweets
10. Champions League: Galatasaray - Juventus, 13.598 tweets
In de eerste helft van het jaar werd er overigens behoorlijk meer over tv-uitzendingen getwitterd dan in de tweede helft. Het totaal aantal tv-tweets in 2013 komt uit op 19.467.176
Tv-gerelateerde tweets per maand 2013
januari 2.456.154
februari 2.035.877
maart 1.761.450
april 1.925.437
mei 1.998.891
juni 1.221.889
juli 999.676
augustus 1.122.929
september 1.350.250
oktober 1.393.131
november 1.449.697
december 1.751.795
De maandelijkse rapportage is een een productie van SPOT in samenwerking met Remotely.tv.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!