Samsung stort zich op b2b-markt

Samsung gaat zich meer richten op b2b-markt nu de consumentenverkoop van smartphones afvlakt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘Dat we het B2B-terrein verder betreden is een grote strategische impuls voor Samsung’, verklaarde Andrew Mills, Europees hoofd B2B bij Samsung tegenover TechWeek. In de b2b-markt liggen de komende jaren grote kansen, voorspelt hij. Voor de zakelijke markt worden groeipercentages van 35 procent per jaar voorspeld, in vergelijking met slechts 10 procent in de consumentenmarkt.

Voorsprong

Volgens Mills ziet de Samsung dat veel bedrijven verder gaan in de integratie van mobiele apparaten dan alleen het zorgen voor beveiligde e-mail. In enkele bedrijfstakken, met name de financiële sector en de overheid, is er een achterstand op ontwikkelingen als ‘bring your own device’. Daar is er grote behoefte om bedrijfsgegevens te kunnen beveiligen en te scheiden van persoonlijke data van de medewerkers. Samsung is ervan overtuigd dat het op deze gebieden met zijn producten en diensten, met inbegrip van de Samsung Knox Mobile Device Management (MDM)-platform, een voorsprong heeft op zijn concurrenten in de wereldwijde B2B.

Applicatiebeveiliging

De grootste daarvan, BlackBerry, bood al de Enterprise Service ( BES ) 10 om persoonlijke en zakelijke gegevens te scheiden op BlackBerry 10-smartphones en op andere platformen met BlackBerry Secure Work Space. BlackBerry verkeert echter in een crisis heeft vooral voldoende aan zichzelf. Samsung claimt daarnaast dat het veel verder gaat in de beveiliging. Die betreft niet alleen de chipset, maar ook de applicaties zelf.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie