Discovery Channel heeft daarom al een aantal maanden een adventure beschikbaar gemaakt op de website http://www.yourdiscovery.com/nl/salt/. In deze game kun je allerlei onderzoeken verrichten en kruip je feitelijk in de huid van de hoofdpersoon in de gelijknamige film!
De game ziet er (zeker voor een flashgame) waanzinnig goed uit en er is een zeer uitgebreide varieteit aan games en de mogelijkheid de game te koppelen met je Facebook profiel, waar inmiddels 500 miljoen mensen bij zijn aangesloten. Tussen haakjes, de verwachting is dat eind dit jaar 1 miljard mensen op Facebook zitten... realiseren we ons allemaal dat dit 1/6e van de wereldbevolking is??? En als we gemakshalve Afrika en en India even niet meerekenen is het de helft van de moderne wereldbevolking die dus zich heeft aangesloten bij het grootste online netwerk ter wereld...
Terug naar de game, het is mogelijk om allerlei spannende missies te spelen die in totaliteit waarschijnlijk een gameplay van (minimaal) anderhalf uur bieden, dat is bijna even lang als de film duurt?!
Geweldig hoe Sony Pictures hiermee een unieke beleving biedt aan consumenten die al goed in de sfeer kunnen komen voor de film en, naar ik aanneem, ook nadat de film uit de bioscoop verdwenen is nog lang kunnen gamen.
Het zou natuurlijk nog mooier worden als de film een open einde blijkt te hebben en jij als consument uiteindelijk het mysterie online kunt ontrafelen!
Een minpuntje is dat de eerste twee missies wel heel erg moeilijk zijn, waardoor ik bijna afhaakte, maar je kunt gelukkig direct al kiezen uit 8 (!) missies en er zullen meer missies aankomen...
Speel de game: HIER
Wie meer wil horen over hoe games kunnen worden gebruikt als Marketingmiddel moet zich zeker inschrijven voor mijn workshop tijdens Marketing RSLT op 25 augustus!
Play on!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!