Ruim 80% bedrijven blogt niet goed

Uit onderzoek van Contany.nl blijkt dat slechts 17% van de bedrijven bloggen op hun eigen websites volhoudt.

‘83% van de bedrijven stopt gemiddeld na 7 posts met hun blog. De blogs van bedrijven zijn steeds vaker informatieve artikelen’, zegt Contany.nl-eigenaar Jordi Bron. ‘Om goede kwaliteit te kunnen leveren moet er tijd voor vrijgemaakt worden. Omdat het vaak geen prioriteit heeft, houden maar weinig bedrijven dit op periodieke basis vol.’

Om hoog te scoren in Google is het belangrijk om een actieve blog te hebben die ook kwalitatief goed is. ‘Het moeilijke van bloggen is dat je niet direct resultaat ziet. Veel van onze klanten geven aan dat ze weten dat het belangrijk is, maar dat ze niet weten wat het oplevert’, gaat Bron verder. ‘Bij Contany.nl stellen we een contentstrategie en metrics op zodat we ook kunnen meten wat de resultaten zijn. Het blijft een strategie voor de lange termijn, dus is een lange adem vereist’, zegt Bron tot slot.

Volgens zijn contentmarketingbureau zijn dit de redenen waarom bedrijven hun blogs niet onderhouden.

1. Voor 89% van de bedrijven heeft een blog geen prioriteit, omdat er te weinig tijd is.

2. 52% ziet niet wat een blog hen zou kunnen opleveren.

3. 45% van de bedrijven geeft aan dat hun blogs te weinig kwaliteit hebben, ook al kunnen ze er wel actief op zijn. 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie