Rihanna in campagne Budweiser

Jay-Z en Rihanna spelen de hoofdrol in de nieuwe wereldwijde campagne van Budweiser met als doel: 'To Bring Bud Back As Pop Culture Icon'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De campagne 'Made for Music' bestaat uit tv-commercials, limited edition verpakkingen, out of home- en digitale uitingen. Ook zal Budweiser Rihanna en Jay Z's concerten sponsoren. Het is de eerste internationale campagne van Bud waarin muziek centraal staat. Bud wil hiermee hetzelfde bereiken als Coca-Cola in de frisdrankcategorie. 'Muziek stelt ons in staat Budweiser in de markt te zetten als een icoon in de popcultuur', zegt Ricardo Marques, global advertising director van Bud. 'Muziek is een drijvende kracht geweest in het vormen van de wereldwijde pop cultuur, de universele taal van muziek verbindt mensen met verschillende culturen en achtergronden.'

Het merk heeft de afgelopen jaren in de V.S. gefocust op muziekmarketing om een jongere groep multiculturele drinkers aan te spreken. Jay-Z heeft hier een grote rol in gespeeld. Hij heeft ook het muziekfestival 'Made in America' gecureerd, dat dit jaar voor de tweede keer gehouden zal worden in Philadelphia tijdens Laboy Day-weekend. Vorig jaar werd Justin Timberlake ingezet als creatief- en muziekcurator voor het uitrollen van de Bud Light Platinum-lijn in de V.S. Dit jaar zal het Budweister-merk worden verweven met de concerten van Jay-Z en Rihanna door VIP-ervaringen en andere promoties te doen. Ook op Facebook zal content worden gecreëerd en op het YouTube-kanaal zullen filmpjes van achter de schermen te zien zijn van de commercials 'Dreams Are Made.'

De commercials zullen het eerst te zien zijn in de V.S., China en Brazilië. In de commercial met Rihanna hoor je haar nieuwe single 'Right Now', De deal geldt voor meer dan 160 evenementen in 25 landen, inclusief het Made in America festiavl en de concerten van Jay-Z en Rihanna. Jay-Z begint later deze maand een tour met Justin Timberlake, de 'Legends of the Summer'. Budweiser wil met de campagne de 'can do spirit' van Rihanna en Jay-Z die beiden hun dromen najaagden linken aan het bier.

Budweiser | Dreams Are Made | Rihanna

Budweiser | Dreams Are Made | JAY Z

Bureau: Translation

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie