Volgens de bank zelf doet het dat om beter aan te sluiten bij zijn ‘heritage’, zijn geografische thuisland en om afstand te nemen van het inmiddels getroubleerd recente verleden van RBS. Dat schrijft Designweek.
Schotser
Vestigingen in het noorden van Groot-Brittanië gaan het bestaande RBS-logo uitfaseren, dat 11 jaar in gebruik is geweest en zich weer tooien met het uitgeschreven Royal Bank of Scotland, een naam die al in gebruik is sinds de oprichting van de bank 1727. De aanpassing maakt onderdeel uit van een omvangrijke make over van de bank, die naar verluidt 175 miljoen pond gaat kosten en de vestigingen Schotser maakt, inclusief ruitjes, tweed en visuals van het ruige Schotse landschap.
RBS-group beleefde in 2008 een omvangrijke reddingsoperatie nadat de bank tijdens de kredietcrisis in zwaar weer kwam. De Schotse re-rebranding is onderdeel van een wereldwijde operatie om vertrouwen in de bank te herstellen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!