Rabobank nam juiste beslissing sponsoring

Na de beslissing van de Rabobank om na 17 jaar de sponsoring van de Rabo wielerploeg te beëindigen, deed MarketResponse onderzoek naar de mening van Nederlanders daarover. Een meerderheid staat achter de beslissing van de bank om de sponsoring te stoppen. Het geloof in een dopingvrije wielersport blijft echter bij bijna twee derde van de Nederlanders bestaan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vorige week nog bleek dat een grote meerderheid van de Nederlanders geen noodzaak zag in het beëindigen van het sponsorcontract. Toch deed de bank dat. Die beslissing wordt door een meerderheid van de respondenten begrepen. Slechts één op de vijf is het oneens met de beslissing. Zeventig procent geeft aan dat het goed is dat Rabobank zich wil onttrekken aan illegale praktijken in de wielersport. De mening dat Rabobank terecht stopt als sponsor van de Raboploeg is wel vaker van toepassing op 'niet wieler-liefhebbers' (56 procent dan voor de liefhebbers van de sport (34 procent).

De gevolgen voor het beeld van Rabobank naar aanleiding van de beslissing afgelopen vrijdag lijken beperkt. Zo'n 57 procent van de Nederlanders geeft aan dat haar beeld van de bank onveranderd is. Bijna een kwart heeft een positiever beeld gekregen. Ondanks het begrip voor de beslissing van Rabobank, vindt 65 procent dat een dopingvrije professionele wielersport wel degelijk mogelijk is. Tevens vindt twee derde het nog steeds goed dat het bedrijfsleven profrenners sponsort. Bijna de helft van de wielerliefhebbers vindt dat Rabobank zich had moeten inzetten om de sport dopingvrij te krijgen. Van de ondervraagden vindt 80 procent het een goede zaak dat Rabobank doorgaat met de sponsoring van het amateur- en jeugdwielrennen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie