Premium

PubliGroupe, eigenaar van RLVNT en Improve Digital, wordt overgenomen door Swisscom

Het is nog niet te zeggen wat voor gevolgen de overname heeft voor de Nederlandse dochters.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Eind vorige week werd bekend gemaakt dat de voorgenomen overname van het Zwitserse Publigroupe door telecomgigant rond is gekomen. Beide bedrijven staan genoteerd aan de Zwitserse beurs. Het overnamebedrag bedraagt 475 miljoen CHF, omgerekend ongeveer 394 miljoen Euro.

Het belangrijkste doel van de overname zou zijn om in het bezit te komen van de landelijke directory om zodoende een Zwitsers antwoord te formuleren op Google.

In de portefeuille van Publigroupe zitten het Nederlandse (tot stand gekomen door het samengaan van SVB Media en .bone) en Improve Digital, de in Nederland opgerichte leverancier van online advertising technologie voor uitgevers. (Opgericht door Joelle Frijters en Janneke Niessen.) Publigroupe nam in 2012 in het bedrijf. Improve Digital heeft inmiddels vestigingen in Duitsland, Spanje en de UK.

Rens Plandsoen, managing partner bij RLVNT, zegt ‘geen idee’ te hebben wat de gevolgen van de overname zijn voor haar bureau. ‘In oktober komen ze kennis maken.’ Tot die tijd is het business as usual, zegt ze. De lijnen blijven gewoon lopen via de bestaande contacten van Publigroupe. Plandsoen benadrukt dat ze heel erg tevreden is met de samenwerking met Publigroupe. ‘Dat is echt een “inhoudelijke moeder”, er wordt niet alleen maar op cijfers gestuurd. Men heeft verstand van digitale media, er is echt visie. Bovendien hebben we heel veel aan de samenwerking met zusterbedrijven, bijvoorbeeld met het Duitse .

Joelle Frijters en Janneke Niessen geven het volgende commentaar op de overname: &;De reden dat we met PubliGroupe in zee zijn gegaan is dat die onze visie deelden en wilden investeren in onze plannen voor de verder groei van Improve Digital. Die plannen zijn in uitvoer en zowel in het platform, de teams en markt wordt volop geïnvesteerd. De overname door Swisscom verandert daar niets aan, en zal dit mogelijk verder kunnen versterken omdat we daarmee een nog grotere, sterkere, en betrouwbare partner achter ons hebben.&

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie