Burson-Marsteller benaderde voor de beschadigingsactie van Google onder meer de blogger Christopher Soghoian, en beloofde hem geen geld, maar wel om te helpen om zijn stuk gepubliceerd te krijgen in een aantal topmedia zoals de Washington Post. Toen Burson-Marsteller hem niet wilde vertellen wie de opdrachtgever was, plaatste Soghoian de emails van het pr-bureau op het web. USA Today nam het verhaal over, en een pr-ramp was geboren.
Daarna begon een zoektocht naar de geheime opdrachtgever. Microsoft zou het kunnen zijn, of Apple, maar het bleek een bedrijf uit onverwachte hoek te zijn. Het dus niet zo sociale medium Facebook had Burson ingehuurd, zo ontdekte The Daily Beast
Facebook gaf toe, waarna ook Burson-Marsteller met de billen bloot moest. Het pr-bureau stelt in een verklaring, ook te lezen op hun site, dat het de opdracht van Facebook niet had mogen aannemen: ‘Now that Facebook has come forward, we can confirm that we undertook an assignment for that client (…) Whatever the rationale, this was not at all standard operating procedure and is against our policies, and the assignment on those terms should have been declined.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!