Het Amerikaanse Pegasystems heeft een CRM-platform in de cloud ontwikkeld dat naar eigen zeggen fungeert als centraal brein in de organisatie, en op basis van klantdata steeds de ‘next best step’ uitrekent. Het bedrijf claimt hiermee als 1 van de weinige softwarebouwers een echt 360 graden klantbeeld te kunnen geven.
Want bedrijven moeten stoppen met proberen hun bestaande software om te bouwen naar steeds veranderende wensen en producten aan elkaar te koppelen, aldus CEO van Pegasystems Alan Trefler, eerder deze maand tijdens het congres Pegaworld in Orlando (zie openingsbeeld). Volgens hem zijn de meeste CRM-applicaties niet meer dan online rolodexes: ‘De meeste applicaties vormen een kortetermijn-fiks voor een langetermijn-probleem, en dwingen bedrijven om zich te conformeren naar processen die geen unieke merkervaring bieden. In plaats daarvan zouden bedrijven moeten nadenken over strategische, customized software waarmee je je kunt differentiëren, en je merkbelofte in de processen kunt verwerken.’
Pega Systems (Cambridge, Massachusetts) bestaat sinds 1983 en bedient voornamelijk de 500 grootste bedrijven wereldwijd. In Nederland werkt het met telecommers, banken en verzekeraars. Onder andere Rabobank, Vodafone en Achmea zijn klant. Het bedrijf heeft een kantoor aan de Amsterdamse Zuidas, met 60 man personeel. Het bedrijf wil zich nu ook gaan richten op de 2000 bedrijven direct onder de top500. Hiertoe kondigde Pega tijdens het congres zijn nieuwste oplossing Pega 7 Express aan. Met deze software, in feite een vereenvoudigde versie van het Pega-platform, kunnen gebruikers zelf bedrijfsapps ontwikkelen en testen op het platform. Gebruikers krijgen toegang tot voorbeeldcases, persoonlijke dashboards, ad-hoc rapportages, case management en dynamische routing. Het product komt vanaf het derde kwartaal van 2015 beschikbaar.
Mediacampagne
Daarnaast is Pega gestart met een grootschalige mediacampagne om zichzelf wat beter in de kijker te spelen. Want iedereen kent inmiddels de concurrent (Salesforce), maar Pega is bij veel mensen nog onbekend. En daar moet verandering in komen. Dus opende Pega in de VS onlangs de aanval door in een document op duidelijke toon de verschillen tussen de CRM-features van Pega en Salesforce uit te lichten. Er is een pay off bedacht: Pega can.
En na de zomer is Europa - en de rest van de wereld- aan de beurt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!