Hi-media kondigt de overname aan van AdLINK Media, de reclameregieactiviteit van de AdLINKgroep, en wordt marktleider in Europa voor online reclameregie en microbetalingen op het internet. Na de overname bereikt Hi-media 120 miljoen mensen in Europa en heeft het meer dan 280.000 websites als klant, waarvan circa 20.000 voor de reclameregiediensten en meer dan 260.000 voor de microbetalingsdiensten van Hi-media. Hi-media verwacht dat de groeieffecten al in 2010 waarneembaar zullen zijn.
Cyril Zimmermann, oprichter en CEO van de groep verklaart in een persbericht: ‘Met de overname van AdLINK Media, doet Hi-media zich gelden als een hoofdspeler op de Europese markt van de online reclamenetwerken. We zijn al een aantal jaar bezig met de ontwikkeling van een uniek model, waarbij we krachtige synergieën tot stand willen brengen tussen het reclamenetwerk en Allopass, ons platform voor microbetaling. Dankzij de overname zal een versnelde ontplooiing van Allopass in Europa kunnen plaatsvinden. De hieruit voorvloeiende verstevigde positie, die nieuwe synergieën in het leven roept, zal alle websites uit het reclamenetwerk ten goede komen, zowel de sites die we zelf uitgeven als die van onze klanten. Hiermee verwelkomen wij een nieuwe grootaandeelhouder samen met IDI en BV Capital, AdLINK Internet Media AG met circa 11% van ons kapitaal. De ingebrachte deskundigheid zal zeer waardevol zijn bij het realiseren van onze strategie en het bereiken van onze doelstellingen in termen van groei en winstgevendheid de komende jaren.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!