1. Mona: De kroon op elke maaltijd
Mona heeft als toetje van de maand in april slagroompudding met sinaasappelsaus. ‘Vorstelijk lekker!’
2. Dr. Oetker: Tango Mango
Kwarktaart Tango Mango als kroningseditie.
Gerben Peters, brand manager bij Dr. Oetker Nederland: ‘Al onze kwarktaarten zijn verpakt in een blauwe verpakking, maar deze hebben we een goud-oranje uiterlijk gegeven. Het geheel is een feestelijke kroningseditie geworden. Als de smaak de consument bevalt zal hij daarna binnen het reguliere assortiment als gewone smaakvariant beschikbaar zijn.’
Edwin Visser, strategy director en partner van SOGOOD: ‘Wij hebben de naam Tango Mango bedacht. Dat geeft toch een extra speciaal tintje. Wij wensen Willem-Alexander en Maxima een swingend feest toe.’
3. Canei: Party royally with you?
Canei have The Royal Edition. ‘Proef de heerlijke smaak van Sweet Orange en geniet met de Canei Royal Editon extra van koning(inne)dag!’
4. Grolsch: Laat je horen voor oranje.
Het bier van Grolsch verandert niet, maar Grolsch heeft een oranjeblik met qr-code die verwijst naar een download van het plop-Wilhelmus.
5. King: Wij feliciteren ALEX onze nieuwe King.
Zelfde pepermunt, maar nieuwe verpakking die tijdelijk verkrijgbaar is bij Dirk, Bas en Digros. ‘Wij feliciteren ALEX onze nieuwe King.’
6. Douwe Egberts en Pickwick: Koninklijk aanbod
Aroma rood van Douwe Egberts zit tijdelijk in een oranje jasje met op de verpakking de tekst: Lang leve de Koning! Pickwick krijgt twee thee varianten erbij: Pickwick King’s Classic en Queen’s classic.
7. Marie Stella Maris: Willem, wij hebben hem hier al voor je klaar liggen...
Ook: Cup-a-Soup: Maar het blijft wel gewoon koninginnensoep
Voor wortelfans, koninginnensoep met wortelsmaak. ‘Maar het blijft wel gewoon koninginnensoep.’
Verder passen sommige adverteerders die hun producten niet veranderen hun reclametekst wél aan. Zo is de kruidenmix voor gehakt van Silvo ‘de kroon op je gehaktbal’ en zorgt Yakult voor ‘een koninklijk begin van je dag’ met ‘een royale portie bacteriën’.
In aanspraak ‘niet direct gericht op consumenten maar op Beatrix’ is Honig: Van koningin naar keukenprinses. De lekkerste koninginnensoep maakt ook u voortaan zelf met Honig! Na ruim 32 jaar hard werken is het vast een verademing om zelf eens lekker in de keuken te staan. Uw koninginnensoep zal smaken als geen ander. Met Honig, verse soepgroenten, kruiden en wellicht een kroontje van zal? Geniet ervan, Majesteit. En bedankt voor alle mooie jaren.
Nivea geeft aan dat de Stress Protect deodorant ook werkt voor royalties: Geen stress Koninklijke Hoogheid, met de nieuwe NIVEA Streess Protect blijft u droog en fris zelfs als het spannend wordt.
Lees meer over kroningsinhakers en -producten in ons Kroningsdossier
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!