Basic-Fit is met meer dan 180 clubs de grootste sportschoolketen van Nederland en al jaren marktleider in de fitnessbranche. De naamsbekendheid van Basic-Fit in Nederland is daarnaast enorm groot (circa 90%). Basic-Fit is een voordelige sportschool waar leden toegang hebben tot alle 750 Basic-Fit clubs in Europa.
De vraag
Uit onderzoek van Memo2 bleek dat er nog goede kansen lagen in het verhogen van de overweging om lid te worden van Basic-Fit. De focus van de campagne was dan ook om deze overweging van Basic-Fit te vergroten en om zoveel mogelijk mensen, op de belangrijkste momenten in het jaar lid te laten worden.
Onze oplossing
Voor deze campagne hebben we onze performance inzet full funnel ingezet om de merkoverweging te verhogen. Dit deden we op basis van het Touch, Tell, Sell model, waarbij offline en online media elkaar versterken en naadloos op elkaar aansluiten.
Het resultaat
In Nederland hebben we in januari met de totale marketing inzet een enorm bereik gegenereerd. Met de programmatic inzet realiseerden we met de januari campagne meer dan 75 miljoen impressies en een bereik van 6,4 miljoen unieke apparaten binnen de doelgroep 18-35 jaar. Hiermee hebben we de gehele doelgroep meerdere malen bereikt, waarvan een deel op meerdere devices.
Met de boodschap van de campagne hebben we de overweging om lid te worden van Basic-Fit kunnen laten stijgen van 45%, in heel 2019, naar 55% in januari 2020 (Memo2 onderzoek). Dat is maar liefst een stijging van 22%!
Daarnaast hebben we ook nog eens een ledengroei van 42% gerealiseerd ten opzichte van januari 2019.
Internationaal heeft in januari 2020 een recordaantal nieuwe leden zich aangemeld in alle landen (internationaal werd dezelfde programmatic strategie toegepast).
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!