Omgekeerde pitch: PrinsPitch

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De communicatiebureaus , en ? voor de gelegenheid verenigd in - dagen de maatschappelijke doelen in Nederland uit om deel te nemen aan hun 'pitch'.

De rollen zijn hier als het ware omgedraaid: Waar de bureaus zelf regelmatig pitchen om een opdracht binnen te halen, is het nu de beurt aan de opdrachtgevers.

De meest aansprekende goede doelstelling gaat naar huis met 20.000 euro aan creatieve uren op het gebied van geïntegreerde communicatie.

Marnix Tiggeloven van Vrienden: 'We wilden iets unieks doen en tegelijkertijd een gebaar maken naar organisaties met maatschappelijke doelen.'

Klinkt dus zeer ideëel, PrinsPitch. De actie is echter meer dan alleen een groots gebaar naar charitatieve instellingen, aldus Jur Baart van Sense of Victory: 'In onze branche horen pitches er nu eenmaal bij, dat weten we. Echter, de ervaring leert dat pitches ook vaak gebruikt worden om eigen briefings van de marketeers verder scherp te krijgen. En om goede ideeën te verzamelen en die later op een of andere manier in het uiteindelijk concept te verwerken. Met PrinsPitch wilden we niet alleen wat betekenen voor de goede doelen in Nederland, maar ook een statement maken over de gang van zaken rondom pitches.'

De bedenkers geven de deelnemers nog een tip mee: Belangrijk bij het presenteren van het goede doel (net als bij gewone pitches): breng veel enthousiasme mee, houd het kort en bondig, zorg dat er minimaal één vrouw aanwezig is en kom op tijd zodat je je voorganger nog ziet.

Goede doelen kunnen zich tot 20 februari . Voor 1 maart wordt de shortlist samengesteld en wordt contact opgenomen met de drie of vier organisaties die mogen presenteren. Eind maart zal de winnaar bekend worden gemaakt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie