Norbert Cappetti over twintig jaar Holland Heineken House

De dinsdag op Molblog is Inhaak-dinsdag. Samen met blogger en inhaakspecialist Gonnie Spijkstra bespreken we de leukste en opmerkelijkste inhakers van de afgelopen tijd. Ook geven we inzicht in de achtergrond van inhakers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deze week een interview met , dit jaar voor de tweede keer verantwoordelijk voor het . Over 'operational excellence', 16+1 medailles voor Nederland en PR en content als belangrijkste doelstellingen.

Norbert Cappetti heeft geen tijd om het interview na te lezen. Met nog maar twee weken te gaan tot de Olympische Spelen heeft de Communications manager van het Holland Heineken House het druk. Tot vorige week was hij alleen op de locatie, nu lopen er 20 man crew rond voor de voorbereidingen. Tijdens de Spelen zullen maar liefst 100.000 oranjefans het Holland Heineken House bezoeken.

Wat maakt het Holland Heineken House zo succesvol?
We willen perfectie in alles wat we doen. We willen als premium merk geen fouten maken. 'Operational excellence' noemen we dat. We willen de fans de tijd van hun leven geven.

Het Holland Heineken House is vooral een thuisbasis voor Nederlanders die de Olympische Spelen bezoeken. De fans kunnen hier samen naar sport kijken. Met bier als sociaal smeermiddel. Ook de atleten hebben hier een thuis, ze blijven na hun prestaties en de huldigingen vaak hangen.

En natuurlijk kan het hier hun stakeholders ontvangen, zoals de overheid, de media en het Koninklijk Huis. En vanzelfsprekend de sporters, samen met hun familie. NOC*NSF is de gastheer, Heineken de facilitator. Aan het begin van de Spelen wordt de sleutel letterlijk aan het NOC*NSF gegeven.

Over de naam Holland Heineken House is dus goed onderhandeld?
Dat klopt.

Dit jaar is de tiende editie van het Holland Heineken House. Wat is er veranderd? En wat zijn de innovaties dit jaar?
We zijn in 1992 begonnen met een perscentrum en een receptie in de havens van Barcelona. De nadruk lag vooral op hospitality. In 2000 was het omslagpunt. Vanaf toen richtten we ons op de brand experience. We willen laten zien waar Heineken voor staat.

We hebben dit jaar activiteiten met allerlei sportbonden. De schermbond geeft een demonstratie schermen. En er zijn tafeltennistoernooien. Je kunt het Olympisch parcours van Marianne Timmer fietsen en 100 meter sprinten tegen een atleet. De sport staat dus echt centraal. Het is meer zichtbaar dan in andere jaren en hiermee bieden we meer waarde voor het NOC-NSF, de bonden en ook voor de bezoekers.

Sinds dit jaar worden er tickets verkocht om binnen te komen, om enorme drukte te voorkomen. Ook ligt het Holland Heineken House best ver van Londen. Zijn jullie bang voor een te grote drukte?
Het is de grootste editie ooit. Het Wembley Stadion is voor ons geen optie, we willen wel een intieme sfeer houden. Vandaar dat we hebben gekozen voor . Hiermee beschermen we het intieme karakter.

De locatie is voor Londense begrippen niet zo heel ver weg. Op 750 meter ligt een treinstation, hiermee ben je in 25 minuten op Covent Garden. Binnen drie kwartier kun je bij het Holland Heineken House zijn.

Hoe gaat de campagne rond de Olympische Spelen eruit zien?
We doen vooral dingen below the line. Met simpele dingen willen we de Spelen zoveel mogelijk naar Nederland brengen. Exposure en PR zijn de belangrijkste doelstellingen van het Holland Heineken House. Hierin zit de ROI van het project.

We hebben een platform op Hollandheinekenhouse.nl. Hierop zie je een social media mashup. Iedereen die betrokken is bij het Holland Heineken House - atleten, artiesten, de media en fans - vragen we om over te twitteren.

De campagne 'Als één team achter Oranje' loopt gewoon door, al is het iets minder zichtbaar. Ook nu zijn er Rugnummer shirt te krijgen. Niet zoals tijdens het EK bij elk kratje bier, dat waren er 500.000. Er zijn er nu slechts 7.500 verkrijgbaar, alleen te koop in het Holland Heineken House. Maar dan heb je wel een uniek shirt, beginnend met het nummer 2012.

Er is een 'Claim je plek in het Holland Heineken House'. Hiermee kun je een met vier vrienden een reis winnen naar Londen.

De content is het belangrijkste onderdeel van onze campagne. De huldigingen zijn leuk om naar te kijken. We streamen deze live op . En Rick Nieman doet live verslag vanuit het Holland Heineken House in het programma op RTL4.

Wat verwacht je van deze Spelen?
Samen met Maurits Hendriks (chef de mission van NOC*NSF) hopen we op 16+1 medailles. Eentje meer dus dan in Beijing. Toen hadden we bijna elke dag een huldiging en dat hopen we dit jaar te overtreffen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie